Gå til innhold
Fiskersiden

Viking 440


hei å hå
 Share

Recommended Posts

Heisann!

Som dere ser er jeg nokså ny på dette forumet. Så det kommer noen dumme spørsmål av og til ja!

Det jeg lurte på denne gangen er om det er noen som har prøvet båten Viking 440 aluminium 14"?

Tenker da på hvor rank den er,sjøgod,sjøsprut, plass om bord,seter/tofter,feste til stenger/ekkolodd,og hvor stor motor jeg trenger på den?

Motoren er antagelig ikke store karen som trengs da den veier bare 78kg!

Mvh:

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har samme båt og er fornøyd med båten. jeg har en 4 takt motor med 6 hk og synes da den går mer enn fort nok når man er alene! den tåler nok ikke all verden av sjø, spesielt ikke når du er alene i båten. den blir litt lett foran da synes jeg. veldig greit å montere stangholdere og ekkolodd. veldig enkel å håndtere om du skal kjøre rundt med den med henger, lett å snurre opp på båthenger! god plass og forholdsvis stødig til å være alubåt, men du skal ikke tråkke for mye til sidene før den krenger.

Men alt i alt en båt jeg vil anbefale om du er ute etter en enkel, lett og vedlikeholdsfri båt og ikke stiller for store krav til stødighet og har muligheten til å komme deg kjapt på land om det skulle blåse opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kri.

ok, fornøyd med båten ja. Høres bra ut. Hm bare 6 hk ja!

Men hvordan har du satt ekkolodde?

Jeg har ikke store krava til krenging, men dama er det være med!

Ja jeg får holde meg nærme land tenker jeg ja.

Ja det var plassen som slo meg også når jeg så den første gangen.

Men er båten stiv i skroget med tanke på 2 mm aluminium?

Hva mener du med for lett forand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...jeg har festa ekkolodd og giver på akkurat samme måten som du ser av bildene til team predator, veldig enkelt og fort gjort! Og så har jeg et mc-batteri fra biltema som sørger for strøm! Om båten er stiv i skroget i forhold til andre alubåter vet jeg ikke da denne er den eneste jeg har prøvd. Med lett foran mener jeg at det ved bølger av litt størrelse så føler du at båten bekker bakover! men da skal det være litt bølger og om det sitter en person foran så er det jo ikke noe problem! Jeg synes 6hk gir mer enn bra nok fart til en person, om du ofte er to eller fler så kan det nok være greit å ha 10-15 hk vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.