Gå til innhold
Fiskersiden

Dorging av SØ på Mo


270667
 Share

Recommended Posts

I dag, 02.05.05, dro jeg og Frode på dorgetur med Morgan. Han stilte med båt og kaffe. Det var en kald og våt tur, men for en tur. Etter ca 30 minutters fiske, fikk Morgan første fisk, en SØ på 600g. Vi dorget frem og tilbale noen turer til, da det plutselig bet på en skikkelig rugg. En Sø på 1,6 kilo. Morgan var veldig skeptisk til hovingen av undertegnede, men det gikk godt til slutt. I forflippelsen glemte jeg å ta bilde av den, fordi Frode fikk en rett etterpå på ca 500g.

Da vi hadde snudd båten og gått 2- 300 meter til , var det fisk på for Morgan igjen.

0205200522543bVQGGtuMiw8xxSnAP.jpg?38

En SØ på 1300g.

Det ble ikke flere fisk på denne turen, dessverre. Jeg har blitt mobbet hele turen for at haillet var for dårlig, at jeg var en dårlig fisker osv. Jeg bøyer meg i støvet for en storfisker som Morgan og lar ham ride inn i solnedgangen som den Kane han er.

Se på dette uttrykket og for noen fisker denne fyren har fått!

020520052255yn1E3gQ2z5peE5cmGQ.jpg?69

Dette er synet av en fornøyd fisker. Det er slik vi vil se ut etter en fisketur.

Dette er hvordan en kald og litt mindre fornøyd fisker ser ut.

020520052206RH7zHjyik6jyyDBiSg.jpg?32

Kald og forfrossen. Våt, men fornøyd. Det er slik man vil komme hjem fra en utrolig deilig opplevelse. Jepp, det er vår og nå har vi den beste tiden i vente. Dette blir gøy!!![8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er det fiske handler om. Det å dra ut uansett forhold og stå på mens man kan. Jeg er ikke i den minste tvil om at dette var en minneverdig opplevelse. Utrolig å dra ut og se andre i action. Det å se andre lykkes og se fjeset på andre i de situasjonene er bare helt minneverdig. Jeg er så glad på deres vegne og synes det er så artig å være til stede i det det skjer, at jeg helt glemmer at jeg selv ikke har fått fisk. Jeg vet jo hvor lenge man må vente mellom hver SØ som vil ha min sluk/ flue. Det er det som er fiske og lykke på samme tid[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var utenfor vekta på Dalselvsiden av Ranfjorden. Det er veldig fine forhold der, men litt for mange fiskere[} :) ] Hadde egentlig håpet på å finne en hemmelig plass, men det er vel litt for mye å ønske. Skal du ta turen til Dilkestad snart (nok en overbefolket plass for tiden) ? Nå tror jeg at forholdene der ute er opptimale. Har ikke hørt om det er tatt noe der i det siste, men fisk er det der[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dalselv er jo fiskeeldoradoet i Ranfjorden....

Og i tillegg er naturen der spektakulær....

[ :D ]

Burde vel kanskje sagt at jeg er født og oppvokst der...

[ :D ]

sitat:Opprinnelig postet av 270667

Det var utenfor vekta på Dalselvsiden av Ranfjorden. Det er veldig fine forhold der, men litt for mange fiskere[} :) ] Hadde egentlig håpet på å finne en hemmelig plass, men det er vel litt for mye å ønske. Skal du ta turen til Dilkestad snart (nok en overbefolket plass for tiden) ? Nå tror jeg at forholdene der ute er opptimale. Har ikke hørt om det er tatt noe der i det siste, men fisk er det der[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her dere prøvd området rundt straumkjeften? Der ligger en ganske stor øy dersom man kjører med båt fra straumkjeften og inn mot rana....I mellom den øyen og land er det ganske fint....Mye strøm i det sundet........I tillegg til ørret har jeg gjort fine fangster av torsk, sei, sild osv osv der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.