Gå til innhold
Fiskersiden

PC-hjelp. Amd CCC + Logitech Momo Force Wheel


Lystfisker´n
 Share

Recommended Posts

Hei, sliter med to separate issues, trenger hjelp:

Installert nytt skjermkort og tilhørende CatalystCotrolCenter.

Etter installasjon ser det meste ut til å funke og jeg er litt inne i CCC for å utforske programmet litt og for å skalere skjermen min som etter installasjonen kommer opp med en 3cm svart ramme rundt. Dette er nå ordnet.

(btw installasjonsloggen rapporterer ingen feil)

However fikk jeg opp en feilmelding etter restarten:

imag0161e.jpg

Her programmet som feilmeldingen kommer fra:

imag0162o.jpg

Derfor velger jeg å fjerne CCC og prøve med en ny installasjon. Brukert ATIMan uninstaller til dette.

Nå kommer ikke denne feilmeldingen opp og installasjonslogg rapporterer fremdeles om ingen feil....

Det som derimot er problemet mitt nå er at overklokkingsfunksjonen AMD Overdrive ikke vil åpne.

Dere som kjenner CCC vet at den er å finne under "Ytelse" i menyen. Når jeg har godtatt betingelse for bruk og skal åpne Overdrive går CCC rett tilbake til åpningsvinduet og hele tabben "Ytelse" blir borte fra menyen..... wtf?

Kommer altså ikke inn i Overdrive.

Lukker CCC, åpner igjen etter en stund, "Ytelse" er tilbake, men det samme gjentar seg.

Issue nr 2.

Installerer legit Dirt3 på samme PC. Får kun opp keyboard som controller.

Har Logitech Momo ForceFeedback ratt-sett koblet til men spillet ser da ikke ut til å registrere dette. Har siste utgave av Logitech software "Profiler", og har linket denne til programfila til Dirt3. Spiller starter både fra Profiler og spillet, men jeg får ikke opp noen muligheter som lar meg velge rattsettet som controller.

Kan det være en issue at jeg ikke hadde rattsettet koblet til under selve installasjone av Dirt3?

Eller andre tips?

Jævlig trist å ikke få dette til å funke da jeg har flere racingspill på vei inn........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.