Gå til innhold
Fiskersiden

Tips om opptrening etter lang tids sykdom?


Hunter
 Share

Recommended Posts

Nå skal du høre her gamle ørn. Jeg kan nok godt si at også kondisen min for tiden er i underetasjen, og kanskje enda lenger ned mot lava-laget ! Ikke noe rart, har sittet på ræ..a siden ifjor høst, og det har gått på hvilepuls døgnet rundt. Og på arbeid (kjøyrar buss) er det ikke akkurat så mye som minner om trim. Så å gå kjapt opp en liten bakke fortoner seg som å bestige Mount Everest :-)

Men hva gjør man, for å rette på kondisen. Regner med at du har samme interessen som meg. Fiske, friluftsliv og gå turer i marka og nyte stillheten. Å trene på et treningssenter må da være gørr kjedelig ! Så man må ha et mål. Et fiskevann er jo midt i blinken. Så min anbefaling er rett og slett å ta med kaffekanna og noe godt i sekken og dra i skauen eller gå korte turer gjerne med litt stigning. Og ha ett mål foran seg. Ikke bare et fiskevann, men en god naturopplevelse. Og ta med fotoapp. f.eks. og knipse noen gode bilder på turen. Kose seg rett og slett og nyte friheten av å være i naturen. Hvis du har tid til dette. "Problemet" mitt er at jeg får så altfor lite tid til alle de turene jeg hadde de siste årene. På ski om vinteren, og fiske eller naturopplevelser om våren og høsten. Men sann mine ord, jeg gleder meg utrolig til pensjonsalderen. Skal ikke kaste bort en eneste dag når sola skinner eller at det er fint i marka ! Og det er heldigvis mindre enn 3 år unna. Akkurat nå tar arbeid ALTFOR mye tid, så det blir litt panikktrening nå og da. Man trenger jo ikke lange turene den første tiden, en halvtime hver dag eller en time nå og da gjør underverker. Og så kan man spe på med litt hardere fjellturer når været tillater det :-) Det fineste vi har er naturen, og det er bættre gratis ! Mye bedre det, enn å kjenne svettlukta til naboen på et treningssenter. Med innprogrammerte program for å komme i form, bare tull og tøys. Mye mere herlig å kjenne frisk luft utendørs. Så har man tid, er det ingen unnskyldning for ikke å komme seg ut :-) Jeg vet ihvertfall at jeg skal bruke tiden godt, om knappe 3 år :-) Håper jeg ikke får infarkt før da !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ingen som har tenkt på at sex faktisk er god trening så lenge en ikke bare ligger på ryggen :startle:

men jeg ville gått turer i ett tempo som du kjenner du blir god å varm.

ellers så er som remy sier, begynn å sykle rolige turer å kos deg, se på hus og folk å kansje oppdage nye fiskesteder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.