Gå til innhold
Fiskersiden

omregistrering av varebil


cannonbang
 Share

Recommended Posts

Hei

Differensialen på transporteren min er gåen, så jeg har kjøpt en ny.

Denne er en varebil som jeg skal omregistrere til personbil, og bruke baksetene fra den andre. Den er for gammel til at det er lønnsomt å reparere.

Er det noen her som har gjort dette tidligere. Jeg trenger noen praktiske råd om prosedyrene for godkjenning, spesielt kjøring til og fra biltilsynet for godkjenning.

Seter og belter som passer har jeg som sagt.

Hvis noen trenger en delebil, så er jeg åpen for forslag. Den gamle er en 91 mod, med ganske mye nytt av bremser og styring. den har også en nyere motor, som er i bra stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom bilen er eldre enn 10år siden førstegang registrert i norge kan du putte i setene gratis og få dem godkjent hos biltilsynet.

Dersom bilen ikke er så gammel må du betale ganske mye, pris kan du sjekke på biltilsynets side.

Det du må gjøre er å bestille tid hos biltilsynet, så må du sette inn seter osv og ta turen ut.

Husk på at du ikke har lov å kjøre med seter før det er sjekket.

Du har lov å kjøre til biltilsynet med seter samme dag som du har time til.

Det viktigste er å få bestilt time, dem må få bestilt opp skilt til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar. Det med avgifter er jeg klar over, bilen er en 96 transporter. Det var selve reglene med kjøring til kontroll jeg var usikker på.

Blir en fin fiskebil dette, med mulighet for overnatting. ble frista, da den hadde gått bare 225 k, og hadde bare hatt en eier med full servicehistorikk. Litt rust, men det fikser jeg greit med litt sandblåsing og lakk

Endret av cannonbang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.