Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskevann i trondheim


Håpefull
 Share

Recommended Posts

Jonsvatnet er isfritt meg bekjent. For to dager siden lå det is på alle vann i bymarka. Kyvannet og Theisendammen er ofte de første som ryker så en kan følge med litt der. Ila og trollavassdraget åpner ikke fiske før 1.mai uansett :-)

Endret av Olsen77
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jonsvatnet er isfritt meg bekjent. For to dager siden lå det is på alle vann i bymarka. Kyvannet og Theisendammen er ofte de første som ryker så en kan følge med litt der. Ila og trollavassdraget åpner ikke fiske før 1.mai uansett :-)

Tror du isen er borte på Nydammen til 1.mai?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde det :) Men vart en tur til Theisendammen istedenfor, mange som var i fisket. Ble dessverre med turen. Så en som mistet en fisk, men ellers var det dødt.

Litt vak her og der, men som sagt veldig tregt fiske. Ble prøvd med mark, sluk, spinner og flue

Årsaken kan kanskje vær at det er rimelig kaldt i vannet ennå :)

Noen av vakene var av meeeeget grov art :bow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en tur til Theisendammen, med frue og jentungen på tur, ble det mer mekling mellom jenta og fiskestang (temperament) enn fisking.

Var en sur vind som gjorde det til at det ble bare en liten tur.

Fikk meg en hyggelig prat med Olsen som også var ute med fiskestanga mens han sjekket fiskekort.

Får bare prøve å ta storfangsten ved en senere anledning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en tur til Theisendammen, med frue og jentungen på tur, ble det mer mekling mellom jenta og fiskestang (temperament) enn fisking.

Var en sur vind som gjorde det til at det ble bare en liten tur.

Fikk meg en hyggelig prat med Olsen som også var ute med fiskestanga mens han sjekket fiskekort.

Får bare prøve å ta storfangsten ved en senere anledning :)

Altid hyggelig han Olsen ;-) Det ble tatt noen fisker i dag, selv om det var like surt som en sen oktoberkveld:-) Selv ble det to stk på de tjue kastene jeg tok, 1,2 og 1 kilo ca, CR på begge. Et par dager til no så begyner nok fisken og ta orntlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altid hyggelig han Olsen ;-) Det ble tatt noen fisker i dag, selv om det var like surt som en sen oktoberkveld:-) Selv ble det to stk på de tjue kastene jeg tok, 1,2 og 1 kilo ca, CR på begge. Et par dager til no så begyner nok fisken og ta orntlig...

Oi oi Kay, var det lefty's cobra som ble bløt eller var det en kobber\rød? ;)

Ikke hørt om oppdatert status for nydammen? Var der på tirsdag, og var begynt å slippe da (særlig på det smaleste partiet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruslet meg en tur rundt dammen med 15 gram møresild kobb/rød nettopp nå jeg Olsen. Fikk en stykk på kiloen pluss.....GJEDDE vel å merke. Blir det tatt mye gjedde i Theisendammen, eller hadde jeg "flaks"? Kjente eller så ingen ørret.

Har sett gjedde gyte i sivet ved golfbanen bare for noen dager siden. Kanskje får vi monstergjedder etter hvert som de fores med oppdrettsørret fra TOFA? :rock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.