Gå til innhold
Fiskersiden

Småfisk i karmøyvann


SMedhaug
 Share

Recommended Posts

Etter nesten to uker med lite fiske grunnet sykdom følte jeg meg pigg nok til å ta meg en liten tur i et vann jeg aldri hadde fiska før. Vannet var nær tett bebyggelse så hadde ikke spesielt store forhåpninger.

Omtrent 5 minutter inn i fiskinga så jeg fisk som hoppa på andre sia av vannet så jeg bestemte meg for å fiske rundt til jeg kom dit. Jeg kom aldri dit fisken hoppa. For på veien bort dit fisken hoppa var det nemlig 5 små rakkere som ville ha en bit av en liten 6grams panther martin. Fiskene var ikke store, men gøy var det! De fleste slapp for øvrig med livet i behold.

Liten men pen!

0bdek.jpg

En liten tass i vannkanten

o692F.jpg

Vaka ellers veldig mye idet jeg gikk, så også det jeg tror må være noen betydelig større artsfrender som vaka, håper å få treffe disse ved en senere anledning.

Det kan kanskje virke litt sært å være så fornøyd med småfisk, men når en er i startgropa med ferskvannsfiske og har fått særdeles lite fisk i forhold til tid brukt varma dette et karmøyhjerte. Dette vannet skal jeg tilbake i!

Endret av SMedhaug
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser Kolbeinsen hvilket vann det er ut i fra bildene!? Rekner med du fikk redigert vekk hvilket vann du fisket i. Hadde vært vært kjekt for oss andre å få vite hvor dette er....

Det er enkelte ting jeg er flinkere til en andre....Og navnet på vannet er ikke redigert bort. Det er ikke noe problem med å finne fiskevann på Karmøy.Hvilken størrelse ønsker du og hvor ofte vil du ha fisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enkelte ting jeg er flinkere til en andre....Og navnet på vannet er ikke redigert bort. Det er ikke noe problem med å finne fiskevann på Karmøy.Hvilken størrelse ønsker du og hvor ofte vil du ha fisk?

Er det vannet som ligger på syre eller vormedalsvannet? De med tett bebyggelse jeg kom på nå. Vet du om det fortsatt er stengt for fiske i melstokke/oscarsvannet? Ellers har jeg ok kontroll på de fleste fiskevanna i karmøyheiene. Ikke så lenge siden jeg fikk en på ca kiloen i stiglene. Ellers går det helst i 250-400g aurer.

Virker som om det er godt med liv de fleste steder. Har for øvrig flere ganger sett endel vaking på Heiavatnet. Er det komt ørret tilbake der eller er det gjedder jeg ser?

Kan hende det er gjort tiltak for å bli kvitt gjedda der. Har sett gjedde vake, men det er svært sjeldent.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig flott vær. Benyttet dagen til å gå til favorittvannet mitt på karmøy for å teste noen nye fluer.

Ikkje noe hell på nesten 2 timer før det endelig hogg til. På sluk.

3646fc8a4d.jpg

Det fins ikke mange store ørreter på karmøy, men det hjelper på å være tålmodig. Antar vekta er ca kiloen. Hadde ikke noe vekt med meg, men har fått 750g ørret før som var mye mindre enn denne. Ikkje minst var denne veldig feit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig flott vær. Benyttet dagen til å gå til favorittvannet mitt på karmøy for å teste noen nye fluer.

Ikkje noe hell på nesten 2 timer før det endelig hogg til. På sluk.

3646fc8a4d.jpg

Det fins ikke mange store ørreter på karmøy, men det hjelper på å være tålmodig. Antar vekta er ca kiloen. Hadde ikke noe vekt med meg, men har fått 750g ørret før som var mye mindre enn denne. Ikkje minst var denne veldig feit.

Grattis med fin ørret! MEN, det ser ut som den har røyka seg i hjel! :D :D

;)

Endret av Bjarne HS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg har hatt lykke i Grøtheimsvannet.1,2 kg.Har desverre ikke bilde,men her skal det testes mer.Fikk foressten fisken på en Sølvkroken spesial 43 12gr (favorittsluken over alle i ferskvann).Kan noen forklare meg nermere hvor Stiglene ligger?Er det langs Burmaveien ett sted?Har prøvd og søke på kart,men får ikke oppgitt noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei Folkens :)

Så kjekt å se at der er fine ørret-vann på karmøy.... :)

Er der ofte siden min sambo er der fra. Men har aldri tenkt på å ta med ørretstanga, må bare beklage at jeg trodde der var bare vann med "små-fisk" i siden jeg for en god del år siden lånte meg en stang å prøvde i 2 vann og fikk bare smått "rask". Så har helst holdt meg langs sjøen på jakt etter laks og SØ... når jeg har fisket der.

Men dette var spennende :)

Er det noen fiskekorte plikt eller.....?

Noen som prøver seg etter laks og SØ.....?

Takk for en super "tråd"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Folkens :)

Så kjekt å se at der er fine ørret-vann på karmøy.... :)

Er der ofte siden min sambo er der fra. Men har aldri tenkt på å ta med ørretstanga, må bare beklage at jeg trodde der var bare vann med "små-fisk" i siden jeg for en god del år siden lånte meg en stang å prøvde i 2 vann og fikk bare smått "rask". Så har helst holdt meg langs sjøen på jakt etter laks og SØ... når jeg har fisket der.

Men dette var spennende :)

Er det noen fiskekorte plikt eller.....?

Noen som prøver seg etter laks og SØ.....?

Takk for en super "tråd"....

Jupp det er fiske kort .Hele 3 stykk på øya ett for vest, ett for øst og ett for nord.Og laks er det i sjøen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.