Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske Skurdalen og Dagali?


thor  oddvar
 Share

Recommended Posts

Heisann :) Faren min har kjørt forbi dette området flere ganger. Vi bor selv i Vestfold, men vi har tenkt oss en tur litt senere i mai :) noen som vet hvordan det er å fiske i elva nedenfor flyplassen ved Dagali? Og eventuelt noen vann eller andre elver/bekker i området. Fisker med både sluk, flue og mark, så kom gjerne med anbefalt fiske metode? Hvilke arter er aktuelle i dette området? Er ørreten og røya som står i fokus ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om utelukkende ørret og røye står i fokus er det vel omtrent bare kyta samt kanskje sik som kan blande seg inn i området. Har kun fisket i selve Skurdalsvannet på isen. Det er stint av røye og ørret. Ikke de største, men ikke umulig at det kan slenge en og annen halvvoksen ørret innimellom.

Endret av cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Tror det er litt tidlig der oppe i slutten av mai. Elva kommer fra hardangervidda, og der ligger isen til uti juni. Lågen er flomstor og iskald enda så tidlig.

I elva så er det også mye småfisk. Det er vel mulig å få større fisk, men det er langt i mellom dem. Elva er stort sett stri og karrig, typisk fjellelv. Nede ved flyplassen vet jeg ikke, jeg har ikke vært nedover der, men jeg tipper det er det samme der nedover også.

I mai så ville jeg heller dra til valdres og fiske i Begna, der settes det ut fisk og det er klekkinger på gang nå utover. Ikke det du spurte om det siste kanskje, men jeg nevner det allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.