Gå til innhold
Fiskersiden

Penn Levelwind 209 LC


cb
 Share

Recommended Posts

Noen som har testa denne snella? Tenkte som reservealternativ til Tekota og snelle til utlån når du har med kløner i båten. Muligens også til fiske på sjøisen. Med kapasitet på drøyt 330 0.40 bør den funke til det meste. Har sjøl plukka laks på 13 kilo på Penn Seaboy uten problemer.

Har selv brukt versjonen uten telleverk, og om man ser vekk fra at snellene er relativt tunge og oldschool er det lite å utsette på brems, knarr samt levelengde. Mye for penga, både hva slitestyrke og vekt angår, men usikker på telleverket. På en annen side kan jo Penn sneller da.

Endret av cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CB

Jeg har to slike jeg brukte på sjøen, og de holdt mål helt til 15kg kveite dro og måtte bruke bremsen. Den første kveita mistet jeg takket være bremsen. Helt ræva! Umulig å justere, og ujevn. En må i tillegg manuellt vippe over spaken så sveiva går i ingrep. Det er ikke kult når fisken går på når du slipper ned pilken og er vant til at ting tar tak når du begynner å sveive.

Er det noe feil på mine sneller siden vi har så forskjellig erfaring med brems, eller er jeg bare bortskjemt med Daiwaene mine?

Er du noen gang i Totendistriktet får du bare komme innom og teste dem og vil du ha dem så skal du få dem styggbillig! :money:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sto at snella skulle håndtere all slags fisk som kunne svømme, så derfor prøvde jeg dem på lett sjøfiske. Blir nok Tekota 700 neste gang jeg skal fiske i saltvann.

Hvis jeg skulle anbefale en snelle, så er det DAM Quick Power Pirate LSC 30. Den koster et par hundre kroner mer, men den har jeg ingenting å utsette på annet enn at den virker litt stor, og knarren er litt lydsvak.

Bruker dem når jeg ska Vänern og skal fylle stangorgelet, og jeg er sikker på at den snella kan hamle opp med det som Daiwa SG47 kan og mer til.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.