Gå til innhold
Fiskersiden

Preywinder eller andros?


Mr Tucker
 Share

Recommended Posts

Skal kjøpe ny snelle til min far i bursdagsgave. Han har nettopp fått øynene opp for kveitefiske men har svært lang fartstid på havet. Kjøpte han en 20-30 lbs stang til jul. Den gamle snella hans er et monster (tar sikkert 4 mil med multi) så han trenger en ny lettere snelle. Har tenkt på preywinder eller andros. Hvilken snelle ville dere valgt og hvilken størrelse (preywinder 10 eller 12)? Okuma andros kommer vel bare i en størrelse? Kommer ikke til å kjøpe noe over denne prisklassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Preywinder 12 er ei snelle jeg har brukt et år nå,den brukes kun på kveita.Mine erfaringer er dette ei snelle som levere så det holder.Jevn fin brems,sveiva er god.Den ligger godt i handa ,stilte den inn på første kveita i fjor det fungerte bra for meg.Til den prisen rundt 2000kr er det nok flere sneller som leverer,men min erfariger er så langt bare posetive.Om en skal velge 10 eller 12 tja ,men nå er jo 2speeden kommet og så lurer jeg p¨å om det ikke er kommet en 12 snelle så har en litt annen utveksling skal vel v ære enda merre tilpasset kveitfiske mener jeg å ha lest.Kan jo si at kveite på 100kg ikke var noen spesielt stor utfordrig for snella,jeg har stort sett brukt den i lag med en larson powerjigg stang.Tror ikke din far blir skuffet uannsett hvilken av disse snellene du velger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en skal velge 10 eller 12 har nok merre med hvor stor kapasitet en vil ha på snøret.Mener 12 veier ca 580 gram ,tar 450 meter 0.41,mens 10 veier 460 gram og har sene kap. på 250 meter 0.40.Selv bruker jeg 12 er meget fornøyd for uten når ny braid skal legges på tar mye.Jeg snur snøret en gang i løpet av sesongen funker greit for meg.10 og 12 koster det samme mens 2speeden og den ny litt laver utvekslig tror jeg koster vel omtrent det samme.

Uansett hvilken du velger for en utrolig bra snelle til en fornuftig pris. :money:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en PLD 12 (på en powerjigger) som reserve til kveita, brukte den en del i fjor og det er en flott liten sak, ville ikke hatt noe mindre egentlig.

Men den har "dessverre" blitt lite brukt etter at Talica og Antares kom i hus, kan sikkert få til noe hvis du vil se og ta på den før du evt. bestiller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.