Gå til innhold
Fiskersiden

Kveite og sjøørret konkurranse i skjerstadfjorden og saltstraumen i regi av komplettfritid.


celine2
 Share

Recommended Posts

Hei noen som skal være med på sjøørret og kveite kunkurrasen i år?Den skal gå første helga i juni i år.

Fjord årets konkurranse var en flott helg med et kanon vær.Sjøørreten var også til de grader i bete.

Tror neste alle som var med fikk fisk

.I år skal vi som vanlig prøve på sjøørreten det er faktisk eneste helga i året vi fisker etter den i de områdene og det er en stor flott stamme av den der inne stor grov sjøørret som

Snitt vekta har de siste åren vært stor for vår del,men ikke helt oppe på vinner nivå.

I fjord var vi så heldig at vi fikk se når vinner fisken ble kjørt og tatt opp i båten morrsome sener som utspant seg i nabo båten.

I år skal vi nok ta i et tak for og få kveita den er jo blitt var hovedfiske mål nå vi føler vel at vi skal prøve og utfordre de merre etablerte kveitfiskerne der inne.

Håper mange har satt av helga og at en del utenbys fiskere kommer i år også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får dessverre ikke tid til å delta i år, blir sildefiske i nordsjøen en måneds tid framover, men satser på å få tatt meg en tur eller to i løpet av sommeren.

Kommer forhåpentligvis sterkere tilbake til neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei maskinsten så synd mener og huske du fikk et par fine sjøørreter under fjord årets kunkurranse.Det blir da vel noen sjøørreter og ta i meløya utover sommeren ?

Ja fornøyd med uttellingen i fjor, fikk to på oppunder 4 kg, en laks på underkant av 8 kg og et par mindre ørreter.

Håper ørretfisket her i Meløy tar seg litt opp i år, det var veldig mye smått i fjor.

Kommer forhåpentligvis hjem til st. hans, kanskje ikke beste tida men blir vel noen fine turer allikevel.

Ønsker deg lykke til i årets konkurranse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg mente og huske at du fikk en par fine blanke fisker var jo ei fantastisk helg.

Jeg så at for vår del gikk snitten noe ned ,men vi har aldri fått så mange som i fjord.

Vi satte ut noen små fisker eller små og så fru blom fisk rett under 2kg som dro ned gjennon snitt i forhold til de siste årene.

Vi har dorga noe på grensen til meløya for en del årsiden med meget godt resultat tok en husker jeg på rett under 8kg og et par pen fisker over 5 kg.

Det som var trist var alle tyvsatte garnene som vi fant tror vi brannt 4 garn på ei natt.

Du for ta med ei kasse med små sild og matte den opp med når du kommer hjem fra fiske :mp3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kun timer til konkurranse start.Det som ikke nå er ferdig gjort blir ikke gjort i dag.Sjøøreten er den vi starter med utover natta nå floa er over begynner kveite fiske sild og sei +mengder av annet utsyr som ikke vil bli brukt i helga er kommet i båten.Været blir kaldt ,men ikke mye vind for vel ta med det som er positivt.Jeg for prøve meg på en rapport til uka når det hele er litt på avstand.God fiskehelg folkens det skal i vært fall vi ha 44timer gange på motoren er målet for helga :closed:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.