Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskeutsyr hos Lidl.


mrkebab
 Share

Recommended Posts

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjøpte 2 nappvarsler, stativ og hov. Nappvarsler er prøvt ut og ser ut til å funka. Hoven var greit nok, stor 3 deler telescopisk med godt handtak men desverre ikke sammenlegbar. Stativ kansje i letteste lage men grei nok for hytta [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vet du hva!!! Er det noe jeg ikke skal kjøpe på Lidl så er det fiske utstyr! Helt sikkert greit til en billig penge, men nei **** da drar jeg mye heller og støtter en sportsforretning til litt dyrere priser assa!!! Kan aldri tenke meg at vade bukser til under 200 kr. kan være noe bra kjøp!!!![:0][V]

Med Vennlig Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av mepps3

Nei vet du hva!!! Er det noe jeg ikke skal kjøpe på Lidl så er det fiske utstyr! Helt sikkert greit til en billig penge, men nei **** da drar jeg mye heller og støtter en sportsforretning til litt dyrere priser assa!!! Kan aldri tenke meg at vade bukser til under 200 kr. kan være noe bra kjøp!!!![:0][V]

Med Vennlig Hilsen

Så er det vel ingen som har kjøpt seg vadebukser heller[ :) ]

Men hvorfor "hakke" på de som kjøper seg utstyr et sted hvor det er sinnsykt billig, og som faktisk fungerer?

Hvor mange tusen bruker ikke folk i "vanlige" sportsforretinger i året? 5? 10? kanskje 30 tusen+++

Men neida, når noen velger å betale 329 kroner for 12 fots karpestang ,baitrunner med snøre ,inlinesøkke med fortom og krok, så mener du at dette er feil?

Nei mepps3, bare fortsett å støtt XXL, Sportshuset og G-sport du.

De blir sikker glade for bidraget ditt[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Er overrasket om ikke flere "kommer ut av Skapet" å innrømmer at de har kjøpt...

Ålreit da, det ble to nappvarslere,to tripods og to mini-keepnets til en total sum av 299.Det skal være veldig dårlig for å ikke være verdt den prisen.Vurderte karpesettet også, men har vel i grunn så mange bedre stenger og sneller at jeg droppet det(denne gangen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet med å prøve ut dette.. Norges priser trengs kanskje å bli presset litt, og ved å si at man ikke burde kjøpe andre steder kontra å støtte spesialbutikker er jo undergravende for hele konkurranse næringen som ganger kjøperen i landet. Nesten like moro å høre på det som politikere som mener at vi må stanse utenlandske matvarekjeder på vei inn i markedene fordi de vil ødelegge utvalget [ :) ]Norge er vel kanskje et av landende i den møblerte delen av verdenen som har dårligst utvalg og kvalitet på produktene våre. Først i senere tid skjønte folk at det gikk ann å kjøpe synnøve finden og q melk, kontra de gode gamledagse produsentene. Skummelt sier nå jeg, fremgang i Norge er vganskelig når folk sitter og tviholder på sine gamle tradisjoner og favoritter... Nei, syns det er kult at de går ut med så sykt lave priser, spesielt om det er brukanes og. Jo mer de selger, jo mer kommer ut på markedet i etterkant.

Mem missforstå meg rett, det er viktig å støtte sine lokale spesilasjapper, men konkurranse er alltid sunt, spesielt mot de store kjedene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå den stolte eier av en Bærbar fishfinder med fiskealarm. Var på den nyåpnede Lidl butikken ved Søreide rundkjøringen i Bergen, og i 13 tida hadde de fortsatt 20-30 ekkolodd samt massevis av nappvarslere og stangholdere.

Nærmere tilbakemelding av Fishfinderen kommer etter eksamen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Havengel

80 kroner for nappvarslerne er vanvittig....virker som om de er laget så enkelt som de må for å funke bra. Tipper knappene er det som går først. Blir nok med på en del fisketurer for min del. Positivt at de har forskjellig lydsignal for utras og backdrop.

Forskjellige lyder for utras og backdrop...????? hva er backdrop?

Sjekka den ene varsleren med ei vanlig slukstang, og den hylte til ved napp den[ :) ]

Positivt og at den er "vannbestandig", (tåler vann, men batteriet må taes ut og den kan deretter tørkes ut i romtemperatur uten å ta skade av det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Backdrop er når fisket tar agnet og går mot deg. Ved vanlig oppsett vil disse ikke merkes i annet enn at sena blir slakk, men henger du et søkke eller en såkalt hanger midt mellom snella og bakerste stangring når stanga står tilnærmet vannrett vil du også få lyd i nappalarmen når fisken slakker sena. Si fra hvis du vil ha næmere forklaring på oppsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt meg 2 karpe stenger,3 tripods,3 nappvarslere og 2 keep nett.

Var å prøvdte stengene nede i elva nedenfor huset og de fungerte bra, virket som det var fin og jevn bait runner funksjon, men hoved bremsen var litt ujevn, men ikke så mye at det gjør noe.

Stengen kjentes veldig bra ut og jeg fikk kona til å "leke fisk" og det kjentes ut som det var en fin stang å kjøre fisk på. så nå er det ned til sjøen en dag og slenge ut ei sild og håpe på nærkontakt med et sjøuhyre[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Atom Giller

en jeg kjenner kjøpte fiskestang med snelle og en hel del annet på Lidl for 179,- snella gikk i stykker med en gang, men han sa at det var ganske god aksjon i stanga og at den holdt mål. Ikke veit jeg.

179 kroners stanga var noe skikkelig drit, så det overrasker meg ingenting (ville ikke hatt den om de kastet den etter meg en gang.)

, men karpesettet er i en "klasse" for seg sjøl[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk testet karpestengene skikkelig i dag[ :) ]

fikk ei piggskate på 6.23kg

og mistet tre andre skater så jeg må si at stengene leverte og de var fine å kjøre fisk på..

Men jeg oppdaget en svak het med dem, og det er at når bremseskivene har blit våte så "sveller" de litt og det resulterte i at bremsen sto fast på begge mine stenger når jeg skulle begynne å fiske i dag.

Men du løser problemet lett ved å fjerne den ene skiven, det gjorde jeg og de ble helt fine etter på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av asmund aa

Må jo si at Lidl stanga allerede har betalt seg for deg[ :) ] (jaffal om du vinner wobbler hos AF også)

jepp er veldig fornøyd jeg, fikk enda ei skate i går så de har levert ja[ :D ][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.