Gå til innhold
Fiskersiden

fluetips til stordalselva?


mr-sebastian
 Share

Recommended Posts

hot oransje

skal en tur til åfjord for laksefiske i (kanskje) norges beste smålakselv, trenger litt tips ang fluer og farger, så jeg får kjøpt med meg rett.

Du må garantert ha med deg PETER ROSS, March brown varianter (på natta) på klare dager mørke fluer hot oransje tail rød butt sort kropp m.sølv tinsel, sort ekorn vinge, og turkis hackel.husk og fiske nede på brekka.Har fiska der noen ganger og de fluene har aldri skuffa meg. Var så heldig å fiske der i 1987 første gangen og da ble det tatt 6,3 laks pr. fiskekort i døgnet. totalen da var ca.15.5tonn det året. Tight lines. Mvh. Stakar.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Som stakar nevner, peter ross er et sikkerstikk. Jeg har tatt det meste av laksene mine i støvelfossen på den. Til natta så er green butt ei god flue. Ellers så fungerer fluer med sort vinge, gjerne litt lang, og sølvkropp svært bra i denne elva. Sender deg en pm ila helga med litt konkret om elva mtp plasser og teknikker hvis det er ønskelig. Støvelfossen er litt tricy å finne ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Som stakar nevner, peter ross er et sikkerstikk. Jeg har tatt det meste av laksene mine i støvelfossen på den. Til natta så er green butt ei god flue. Ellers så fungerer fluer med sort vinge, gjerne litt lang, og sølvkropp svært bra i denne elva. Sender deg en pm ila helga med litt konkret om elva mtp plasser og teknikker hvis det er ønskelig. Støvelfossen er litt tricy å finne ut av.

yes takker setter pris på det :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:roadrage: kjørte hjem med like mange laks som æ hadde med til elva...hadde en på (3-4 k) men den satt ikke godt nok, var ellers lite fisk å se som kom på floa, de som sto hadde stått en stund så jeg, det ble tatt en på 4 k dette døgnet da.

ellers så glemte jeg vadere hjemme, det hadde selvsagt innvirkning på fangst. men takker for tips og opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:roadrage: kjørte hjem med like mange laks som æ hadde med til elva...hadde en på (3-4 k) men den satt ikke godt nok, var ellers lite fisk å se som kom på floa, de som sto hadde stått en stund så jeg, det ble tatt en på 4 k dette døgnet da.

ellers så glemte jeg vadere hjemme, det hadde selvsagt innvirkning på fangst. men takker for tips og opplysninger.

Det går flere tog. Stordalselva kan være lunefull og vanskelig enkelte ganger. Fortsatt skitt fiske.Mvh.S.K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går flere tog. Stordalselva kan være lunefull og vanskelig enkelte ganger. Fortsatt skitt fiske.Mvh.S.K

hehe æ e fra tromsø så æ e jo ikke vant til tog :) hehe men æ står på perongen å vente :) takker og det samme til dæ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.