Gå til innhold
Fiskersiden

står mellom garmin og lowrance


Sjarkarn
 Share

Recommended Posts

klarer egentlig ikke helt og bestemme meg for om jeg blir og kjøpe et garmin 521 lodd/plotter eller en 5 elite fra lowrance. Å bli klok på både forhandlere som prøver og selge er jo ikke alltid like lett...

Skal få lowrancen for 5400 med svinger og kartbrikke som jeg kjøper løs på net,

garminen kommer vel omtrent på det samme, men jeg syntes kartene virker svindyre.

Kan vel egentlig spørre Abbor med en gang om hva han mener?==

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garmin har nå noen ekkolodd som er bedre enn tidligere modeller, 521 er ikke et av disse.

Legg i noen ekstra kroner og kjøp en Lowrance HDS, mye bedre enn de to alternativene du lister.

http://mjosservice.no/produkt/lowrance/kombimaskiner/lowrance-hds-5-gen2

Garmin 521 har en skjermoppløsning på 234x320 punkter, dette er alt for lavt spesiellt for kartbruk. Begge Lowrancemodellene har 480x480.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet har ikke Navionics de fine fiskekartene for Norge, slik Garmin har. Tror du har lyst på fiskekart, Jonas! :)

Edit: så da blir det Garmin plotter og Lowrance ekkolodd... Kanskje litt i overkant sånn til å begynne med...?

Endret av palkr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hvis dere skule foreslå et ekkolodd fra Lowrance hvilket skulle det bli da evnt.hvilken svinger.Har humingbird nå er ikke spesielt fornåd med det går på havet hvilken dag som helst.Har garmin plotter.Forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørt med Lowrance i ehhh 10 år og var mye bedre fornøyd med de gamle modellene dems. LMS350, X55 X703D? enn jeg er med HDS loddet mitt. Grunnen til at det ble Lowrance på meg var prisen, og skal man ha plotter er jeg ikke i tvil om at jeg ville gått for et Garmin eller Ray produkt. Rent ekkolodd ser jeg abbor selger et skitbra på forbruker forumet nå, dette loddet er et av de beste jeg har hatt fingrene bortpå.

Her har jeg skrevet litt om mine tidlige erfaringer med HDS. Men i grunt vann fungerer det veldig fint og det dekker et stort område, så litt skal de ha, men jeg ville ikke kjøpt HDS om jeg fisket på plasser en ikke må ha navionics kart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flashheart du har kjørt HDS med 83/200kHz svingeren, detter er ikke sammenlignbart med 50/200 spesiellt ikke Airmar 50/200kHz (P66, B60, B744V). 83/200kHz er en lavkost svinger for grunnt vann. HDS utensvinger og HDS med 83/200kHz koster det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.