Gå til innhold
Fiskersiden

Tips til ørretfiske på Hitra


wilaz
 Share

Recommended Posts

Hei. Foreldrene mine har kjøpt seg hytte på Hitra, og som ivrige ørretfiskere ønsker vi litt kunnskap om fiske på øya.

Har hørt at Havmyran er en plass med veldig mange vann og tjern. Noen fiskere med erfaring fra området om som ønsker å gi oss en liten pekepinn mot et moro fiske på Hitra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fisket selv på Hitra i flere 10-talls sommerferier uten de helt store fiskeopplevelsene. (natur og sjø er helt fantastisk her :shifty: )

Fått ørret opp i 1/2 kg klassen (fornøyd med denne størrelsen), men det store problemet her er at det fiskes opp for lite ørret fra vannene.

Melkstadvatnet på Melandsjø er et vann som jeg liker godt.

Har prøvd meg på Havmyran, men det var for mange små tjønn å blindfiske i, så det ble med de vanlige 1000-brødrene.

Skal en uke til Hitra, (drar i morgen) så jeg er veldig klar for en PM hvis noen kunne være så hyggelig å sende noen tips på nye vann.

På forhånd takk!!!

God sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Hej

Jeg er dansk og har fået mig en sød norsk kæreste med hytte på Hitra. Vi skal op til hytten her i påsken :)
Hjemme i danmark fisker jeg meget efter sjøørret, men har ingen erfaringer med dette i norge. Kan nogen herinde måske give nogle tips, til generelt fluefiskeri på hitra (sjø og vanlig ørret)? Jeg vil blive meget glad om i kan :lol:

Hytten ligger tæt ved kvenvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.