Gå til innhold
Fiskersiden

Haspelsnelle til 9' 10-40g?/ABU forhandler i Bergen?


piddien
 Share

Recommended Posts

Jeg har tenkt å kjøpe meg en ny snelle som erstatning for min eldgamle Cardinal 355. Jeg har ikke fulgt med på utstyrsfronten de siste årene, men jeg har lest noen tester nå og har sett at ABU sin SX serie har kommet godt ut. Jeg foretrekker gammeldags sene så, jeg trenger god plass på spolen. Jeg vurderer derfor å kjøpe en SX60. Hva synes dere her på forumet om det valget? Er det noen som vet hvilken forhandler i Bergen som har godt utvalg i ABU? Jeg var på MX-Sport her på Askøy, men de hadde nesten ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan du søke etter forhandlere i Bergensområdet om du ikke får konkrete tips i tråden.

Har ingen erfaringer å bidra med, men Orra SX 60 (?) ser jo ut til å være ei solid, svær haspelsnelle da. Sikkert fin i lakseelva og på havfiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du fått en robust og enkel snelle :)

Den er kanskje litt stor til den stanga, men på plussiden vil du ikke ha problemer med senekapasiteten.

Kan ellers legge til at Sorøn STX er en veldig bra snelle, prisen den selges for (drøye tusenlappen) reflekterer på ingen måte hva du får. På den måten er den et kupp, rart ikke flere kjøper den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.