Gå til innhold
Fiskersiden

Flueåret sålangt


Fiskerinnen
 Share

Recommended Posts

I år har jeg startet med å utforske Google map, har blandt annet trasket timesvis i ulendt utmark og vurdert ringe norsk luft ambulanse for å bli flydd hjem igjen pga utmattelse.. var ikke komt så langt at jeg vurderte å drikke min egen urin.. men jeg følte meg litt som Bear Grills...

Jeg har krysset en hengemyr uten å daue, men det var nok like før..

Og jeg har oppdaget at avogtil bør man gjøre LITT bedre research før man setter ut på hurrahvordetgår villmarksturer.. ( oppdaget pen opparbeidet skogsvei på andre siden av vannet, som hadde tatt med fra A-B på ca 40 min.. jeg brukte minst det dobbelte.. )

Utenom den turen.. hvor jeg glemte! ta bilder av ren utmattelse og frustrasjon.. :o har det blitt noen turer til...

Kan forresten si at jeg fikk to små ørreter i det hemmelige tjernet, begge på tørrflue.. Så det var nå i allefall ikke total blanketur...

Hadde en litt mer suksessfull tur i et annet tjern, som jeg også hadde jobba hardt med å finne... Dette tjernet fantes faktisk ikke på kartet heller, men på satelitt kartet fant jeg det. Oh glory.. Her hadde jeg meg og en tur i feil rettning og måtte komme tilbake en annendag for å lete på ny, men dennegangen utstyrt med GPS og kom rett på godsakene.

Vannet lå blikkstille og forholdene kunne ikke blitt mer perfekt, vak over alt, men skummel hengemyr gav bange anelser.. Jeg sendte fiskebuddyen først.. hun veier jo 25kg.. og det er jo ca det samme som meg :P

425063_10151877043155716_1265970011_n.jpg

Fiskebuddy er en meget utolmodig fisker, vil helst at jeg skal fiske konstant.. ;)

307083_10151877038445716_1717591387_n.jpg

Fikk kravlet meg ut på en tue jeg håpte ikke ville sluke meg hel, og prøvde meg med en Hakham Pakham Green...

Flua landet pent i vannet, og på første draget satt fisken.. :o

315367_10151877040000716_474945448_n.jpg

Ikke noe størrelse å skryte av men fy så gøy.. slik gjentok det seg på 2, 3, 4 og 5 kastet.. fisk hver gang.. aldri opplevd makan på flue. Etter dette ble fisken litt mer skeptisk, men fikk fortsatt fisk om ikke på hvert kast.

532624_10151877040675716_81754753_n.jpg

574821_10151877041180716_1759600679_n.jpg

Jeg storkoste meg i solnedgangen, og trasket vel ikke tilbake til bilen før i 01 tiden.

IMG_5524.jpg

IMG_5546.jpg

Så var det gårsdagens tur, dette ble en blanketur, men DET hadde det ikke trengt å blitt..

Tok meg en tur i frøken båt, fluestanga var med, men jeg tenkte bare cruse litt rundt, i duskregnet.. skulle ikke fiske.. neida..

Oppdaget at strømmen holdt på å snu til fjære, og tenkte utforske en strøm jeg ikke er spesielt glad i å kjøre båt igjennom. La meg midt inne i strømmen siden den var stille, og plukket opp fluestanga.

IMG_6736.jpg

Her har strømmen snudd, men det var stille da jeg ankom stedet..

Første kastet... hadde på en silde-immitasjon, og da flua kommer mot båten ser jeg til min store forundring/forferdelse/glede/desperasjon/angst.. at tidenes største SØ + en liten fille-lyr, jakter side om side på flua mi.. flua er ca 2m fra båten, da den lille ******* av en lyr er et fiskehode fremfor SØen og snapper flua glupsk rett fremfor øynene på fisken.. Jeg tror jeg og SØen hadde ca samme fortvilede utrykk i øynene..

At det går an.. jeg fikk nesten klump i halsen av ergrelse.. der jeg såg den pene fisken svømme vekk.. Kan tippe den var mellom 1.5-2kg, og det er det ikke mange av heromring.

ca 5t sener, gav jeg meg og vedte slukøret hjemover, med kun en fiskehistorie og null bevis på å ha vært i kontakt med tidenes peneste SØ for min del.

Men jeg gir ikke opp altså.. I dag er en ny dag ;)

Endret av Fiskerinnen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.