Gå til innhold
Fiskersiden

småørret


vestagder85
 Share

Recommended Posts

Hei ny på dette forumet.

Men jeg har et spørsmål som sikkert ikke er lett og svare på!

jeg har nettop flytte litt utenfor kristiansand, og fant en nydelig liten elv her, mellom stor er den kanksje da den ihvertfall går ca 1 mil. spørsmålet er som følger.. har nå fisket i denne elven hver dag i 1 uka og sikkert fått 50 små ørret abbor og røye.. ingen over 150 gram. jeg lever i troa på at det skal være noe større der også.. men kan det være sannsynlig at man ikke kan få fisk over 200 gram der? opp mot kiloen kan jeg sikkert glemme, men tror dere av erfaring med sånne type elver om det kan være mulig og ta opp mot halvkiloen? si det er 100000 fisk i elven bare et tall! kan det da være 100000 fisk under 200 gram?

takker for svar da jeg er lite kjent med ørretfiske..

ha en fin helg alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva fisker du med og hvordan fisker du?

Det finnes garantert fisk over 200gram i elva. Den større fisken står ofte i strømsamlinger, bak og foran steiner. I dypere høler og under skyggefulle trær.

Er det mye overhengende torv langs elvekantene er dette også et yndet skjulested for stor fisk.

Smør deg med tålmodighet og bruk tid på å finne slike plasser og observer disse for indikasjoner på større fisk. Et par gode polaroide briller hjelper deg å se fiskene bedre.

Når du først har funnet fisken gjelder det å fiske så varsomt og målrettet som mulig. Du får som regel ikke så mange sjangser på hver fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar.

Jeg har fisket mest med mark og søkke i kulpene i elven, og prøvd meg¨på sluk og spinner der elven breier seg litt ut.

skal traske en god del av elven i dag og se etter tegn til større fisk

polaroid briller skal jeg se om jeg får fikset meg vettu:)

da håper jeg at i løpet av sommern at halvkiloen er der..

shit fiske alle sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hehe i den bekken er det ikke noe større enn det du har fått.

men prøv deg i noen av vannene rundtforbi. har ikke vært alt for mye oppover der så kan ikke gi eksakte vann å prøve i.

men sies det skal finnes fin fisk der åsså,

men ligger ett par vann ikke langt unna som er verdt ett par forsøk.

mannflåvatnet og djubeslandsvannet. ellers er det jo ei tjønn på finsland som er verdt ett forsøk. men mulig du har testa der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tips!

jeg tror eller ikke der er så mye stor fisk der, men som tråden startet med så hadde jeg fått et sted mellom 50 og 100 fisk ingen over 150 gram, så relativt fornøyd med halvkiloen da, bra abbor størrelse det.

men lever fortsatt i troen og kommer ikke til og gi meg på ørret i samme størrelse, fra 400 gram til kiloen.. må jo være det der, men sikkert veldig få!

ga meg ihvertfall motivasjonen til og prøve ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.