Gå til innhold
Fiskersiden

Boss Accurate BX-400 - best pris


M@aui
 Share

Recommended Posts

Vlle vel kjøpt den i norge blir vel ikke merre 6-800kr og spare på utelands kjøp når staten har tatt sitt?Så mener jeg og ha lest at du må betale frakt selv hvis du må sende den på reprasjon for vel ikke det på reklamasjon/garanti i norge?

Har selv sett litt på bx-400 som koster 3200 hos Baardsen,noe usikker på valg av utvekslig 4.1 eller 6.1 ,vil kun bli brukt til kveita noen som har gjort seg tanker om dette?

Ser i gamle innlegg prates det varmt om 4.1 i utveksling.,fisker mye med agn og loddene blir snart mellom 300-75ogram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vlle vel kjøpt den i norge blir vel ikke merre 6-800kr og spare på utelands kjøp når staten har tatt sitt?Så mener jeg og ha lest at du må betale frakt selv hvis du må sende den på reprasjon for vel ikke det på reklamasjon/garanti i norge?

Har selv sett litt på bx-400 som koster 3200 hos Baardsen,noe usikker på valg av utvekslig 4.1 eller 6.1 ,vil kun bli brukt til kveita noen som har gjort seg tanker om dette?

Ser i gamle innlegg prates det varmt om 4.1 i utveksling.,fisker mye med agn og loddene blir snart mellom 300-75ogram

Vi er noen stykker som har prøvd accuratesneller både med 2 gir, uten gir utveksling 4:1 og 6:1. Vi bruker utstyret 95% til kveitefiske. Vi har nå kun utstyr uten gir og utveksling 6:1. Kveita pumpes ALLTID opp med stanga, og da er det en stor fordel at en slipper veive flere omdreininger med snella for hver pumping. Det er derfor etter vår oppfatning helt unødvendig med lav utveksling og/eller 2 gir. Må innrømme at vi var svært skeptisk til 6:1 utveksling i starten, men store kveiter er ingen problem med denne utvekslingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar, 6.1 hvet jo at blir bruk mye av flere fiskegaider i nord-norge.har er det vel mye hvilken teknikk en bruker når kveita kjøres.Selv bruker jeg same teknikk med kjøring av større kveite,når det gjelder gir deler jeg oppfattningene din om at 2 gir på kveita nok ikke er abselut nådvendig.Har selv i år brukt en avet,men har ikke enda hatt bruk for giret.Ser av flere litt gamle innlegg på forumet av Boss Accuate snellene nesten like stilles i ytele og kvalitet med talicen,blir nok og bestille etter hver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett eller to gir blir til sist et spørsmål om smak og behag. Jeg liker å sveive/vinsje fisken opp og da er lavgir et must. Har både Boss og Talica og likestiller disse snellene hva angår kvalitet og slitestyrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett eller to gir blir til sist et spørsmål om smak og behag. Jeg liker å sveive/vinsje fisken opp og da er lavgir et must. Har både Boss og Talica og likestiller disse snellene hva angår kvalitet og slitestyrke.

Jeg vil si at to gir er en fordel hele veien på dette fisket. Fisker selv med Talica og den står (litt avhengig av hva jeg fisker med) nesten alltid i lavgir når jeg fisker kveite. Jigger på 6-700 gram blir mye mer behagelige å sveive inn i lavgir. Har dessuten en følelse av at snella har bedre av dette...

Anser det dessuten som en stor fordel å kunne sveive jevnt og rolig inn på stor fisk - føler at med hard pumping har man mindre kontroll og følelse med hva som skjer.

Og så er det ganske godt å kunne legge stangen mot ripa og fortsatt sveive når man er sliten i venstrearmen av å sloss mot stor fisk... da er det veldig godt å ha et lavere gir å ty til. :)

Hvis hensikten er å spare penger så vil jeg si at dette er feil sted - to gir kontra ett er en fordel uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si at to gir er en fordel hele veien på dette fisket. Fisker selv med Talica og den står (litt avhengig av hva jeg fisker med) nesten alltid i lavgir når jeg fisker kveite. Jigger på 6-700 gram blir mye mer behagelige å sveive inn i lavgir. Har dessuten en følelse av at snella har bedre av dette...

Anser det dessuten som en stor fordel å kunne sveive jevnt og rolig inn på stor fisk - føler at med hard pumping har man mindre kontroll og følelse med hva som skjer.

Og så er det ganske godt å kunne legge stangen mot ripa og fortsatt sveive når man er sliten i venstrearmen av å sloss mot stor fisk... da er det veldig godt å ha et lavere gir å ty til. :)

Hvis hensikten er å spare penger så vil jeg si at dette er feil sted - to gir kontra ett er en fordel uansett...

Er helt enig i alt dette. Spesielt dette med pumping av fisken. Det blir vanskelig å holde jevnt hardt press ved pumping og hvis fisken får slakk kommer den seg ofte på mirakuløst vis løs. Har også inntrykk av at man provoserer fisken med å pumpe - i motsetning til jevn "vinsjing".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar og diskusjonen rundt gir vs ikke gir. Jeg kommer nok til å gå for løsning med to gir da jeg skal bruke denne snella nokså variert. Så får vi se om jeg ender opp med å bestille via Baardsen eller kjøpe direkte fra utlandet. Som jeg forstp det på Baardsen bestilte de fra utlandet når de fikk inn en bestilling så dette med garanti blir vel det samme uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener nå likevel at det tilbude du for i norge er vel så bra som hente snellene fra usa.regnestykket er jo ganske enkelt = 1dollar er 6n.kr + frakt + mons + forenklet gebyr posten 170kr.

Frakt usa -norge for ei snelle er ca 40-60dollar

Moms må betales for hele beløper+frakt

Så er vel ikke det tatt med i regnestykket at vis en må sende inn snella rep/reklamsjon må en koste dette selv allså frakta

Her er tallene .399+40=439 x6=2634 x1.25=3292+170= total sum3362

Det her mener jeg er et av de beste kjøpene i norge for øyeblikket.Skule man dog dette ønske og hente denne snelle typen tro jeg det kansje ville være lurt å sjekke ut den ny utgaven av snella det er nok mulig det kansje vil ligge noen kr å spare

Endret av celine2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Takk for svar og diskusjonen rundt gir vs ikke gir. Jeg kommer nok til å gå for løsning med to gir da jeg skal bruke denne snella nokså variert. Så får vi se om jeg ender opp med å bestille via Baardsen eller kjøpe direkte fra utlandet. Som jeg forstp det på Baardsen bestilte de fra utlandet når de fikk inn en bestilling så dette med garanti blir vel det samme uansett...

Du vil aldri angre på at du går for to gir - snellen har høyere komfort og er mer fleksibel... Hvordan kan dette noengang bli en ulempe..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt rett kursen er ca 5.75 utgjør vel da en forskjell på ca 137 n.kr.selv mener jeg det må ligge minst 12-1300kr og spare på ei snelle før jeg bestiller pakke fra andre sia det har med at jeg kalkulerer inn frakt over til usa hvis en må inn med snella.Mener det er ca 1075 kr i forskjell pr.dags dato sån ca

Er enig i at dette kansje ikke er snella jeg ville hentet fra over damen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.