Gå til innhold
Fiskersiden

Custom Line Classic by K.V design?


Afre
 Share

Recommended Posts

Da min onkel nylig gikk bort. Fant jeg en så å si ubrukt haspelstang blant sakene hans. Det var en 7' Custom Line Classic by K.V design. Stangen virket litt spendende selv om den så litt "old school" ut. Så jeg tok den med til fjells for min årlige ukes ørret tur. Stangen viste seg å passe meg og mitt fiske veldig godt. God og kaste med. Men også morsom å kjøre fisk, følte jeg hadde veldig god kontakt med fisken. Hadde ikke problemer med å lande en 3 kilos ørret.

Kom hjem i går og Googlet litt rundt Custom Line Classic. Men fant veldig lite. Så jeg lurer på hva "Custom Line Classic" stenger er. Merket er ikke i salg lenger. Etter det jeg har forstått. Så kanskje fabrikanten gikk konk. Litt synd kunne tenke meg fler stenger fra dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at Havengel solgte ei fluestang som het "custom line classic" i 2007.

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=20969

Vet ikke om det er til noe hjelp, men kanskje han vet noe mer.

Denne annonsen:

http://www.fluefiske.net/forum/topic/27616-vangen-custom-line-classic/

Kan kanskje tyde på at stangen din ble produsert av Vangen.

At ulike stenger heter "custom line classic" beviser vel ikke at de kommer fra samme produsnet, men men..

Mannen bak Vangen-stengene het Kjell Vangen og det passer jo meget godt med K.V ....

Endret av nanablag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K.V design

Kjell Vangen - joda du er nok på rett spor

Etter det jeg kjenner til er det Normark Norway (tidl.Elbe Normark) som fører det som er av Vangen fiskeutstyr i dag. (mest tilbehør til fluefiske)

De overtok Vangen i 1994 - Kan jo hende at de kan undesøke eventuelle restlager av stenger, men disse custombygde av Kjell bør du ikke ha for stort håp å finne andre utgaver av - annet enn kanskje på auksjoner o.l.

Endret av Lystfisker´n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.