Gå til innhold
Fiskersiden

Niser


Trollet
 Share

Recommended Posts

Da vi var i Vik så vi enormt med niser, det er ikke ofte man ser så mange av dem som vi gjorde, de svømte til tider ganske tett inntil båten både 3 og 4 stk. ER det noen risiko for å få en slik på kroken?? Vi holdt snørene ute av vannet når vi visste at de var i nærheten, bare for sikkerhet skyld....[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme i Gloppefjorden har vi svært mye niser også. Jeg har opplevd én gang at en slik har blitt huket da jeg og fatter var på dorgetur (vel, pappa dorger, jeg står på ripa og kaster med slukstanga), og det var ikke så rent lite strabasiøst. Dessverre slet snøret og nisa forsvant med et rimelig krokfyllt brislingtackel hengende på seg (pluss 200m 0.45mm snøre). De er fanden så sterke også, det var omtrent som å prøve å snelle inn et lokomotiv. Fatter hadde ikke nubbekjangs om å få dyret inntil båten så vi kunne løsne krokene.

Synes selv de brisling-tackel-greiene er noe fandenskap :

Fatter har fått mye annet rart på kroken også, måker og måkeunger er en ikke helt uvanlig bifangst når han dorger uten lodd i høye vannlag.

Det hender han får ørret også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.