Gå til innhold
Fiskersiden

Video fra Hjortlandsstemma


emilengø
 Share

Recommended Posts

Det er tatt på 11 kg som jeg vet om. Er en eldre mann som fisker der en del som viste meg bilde av en på 11 kilo han fikk der for 7 år siden.

Jeg har hatt på en på mellom 7-10 kg som jeg mast fordi den ikke satt.

Så stor gjedde er det.

Han eldre mannen mente også å ha sett på 15-16 kilo, men om det er sant vet jeg ikke, høres litt drøyt ut, men hvem vet?

En bonde som har gård ikke langt vekke fra vannet har fått på 9 kilo i garn.

De største jeg har fått til nå er; 7,2 kg, 4,1 kg, 3,7 kg, 3,6 kg, 3,2 kg, 3,0 kg og veldig mange nedover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vart ei lita gjedde på meg i Gaupåsvatnet, i den lisje delen på nordsida. Fekk ei noko større i Grimevatnet. Tippar den var 2,5 kilo. Den hadde eit snøre ned i halsen frå før. Det var skikkeleg fart i den likevel, så eg slapp ho ut att likevel.

Dette var to første gjeddene på jerk. Noko eg absolutt kan anbefale å prøve. Gler med til dei litt større røskar til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin film Emil. Vi gikk forbi vannet i går og som du sier, vannstanden er veldig høy for tiden.

Jeg vet positivt at det er tatt gjedde 10+ der for noen år siden. Men 15-16 kg tviler jeg på.

Kanskje jeg burde gjøre noen forsøk der snart, vannet er jo bare 5 minutters spasertur unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.