Gå til innhold
Fiskersiden

Spørsmål vedrørende hvem som har skrevet artikler?


Ginny
 Share

Recommended Posts

Et tidligere redaksjonsmedlem nevner dette på facebook og jeg bare lurer på hva som er årsaken til dette.

Men artikler som vedkommende har skrevet og som sogar artikkelen bekrefter i forhold til bruk av undertegnede osv står titulert en annen forfatter?

Et eks:

https://www.fiskersiden.no/artikler-mainmenu-114/reportasjer-mainmenu-29/290-stor-abbor-pmgn

Regner med at noen kan gi et fornuftig svar på dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man legger inn en ny artikkel i Joomla så vises navnet til den admin-brukeren som oppretter artikkelen dersom man ikke skriver noe inn i feltet som heter noe slikt som "Skribentalias" (litt avhengig av hvilken Joomla-versjon man bruker).

Løsningen på dette er dermed å legge inn et korrekt skribentalias i de artiklene det gjelder + at man alltid husker å gjøre dette for fremtidige artikler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man legger inn en ny artikkel i Joomla så vises navnet til den admin-brukeren som oppretter artikkelen dersom man ikke skriver noe inn i feltet som heter noe slikt som "Skribentalias" (litt avhengig av hvilken Joomla-versjon man bruker).

Løsningen på dette er dermed å legge inn et korrekt skribentalias i de artiklene det gjelder + at man alltid husker å gjøre dette for fremtidige artikler.

Jeg vil tro det er her årsaken ligger. Forøvrig er den som vises som artikkelforfatter også et tidligere redaksjonsmedlem og har ikke vært aktiv på mange år.

Men dette vil jeg tro administrator kan svare med større sikkerhet på.

Om noen nå tenker i de baner at det er ugler i mosen, så finnes det garantert en naturlig forklaring.

I samme slengen er det verd å merke seg at vedkommende påstår på FB at fiskersiden.no tukler med virkeligheten. Det er vel å gå litt langt når det sannsynligvis er en naturlig forklaring på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tidligere redaksjonsmedlem nevner dette på facebook og jeg bare lurer på hva som er årsaken til dette.

Men artikler som vedkommende har skrevet og som sogar artikkelen bekrefter i forhold til bruk av undertegnede osv står titulert en annen forfatter?

Et eks:

http://www.fiskersid...stor-abbor-pmgn

Regner med at noen kan gi et fornuftig svar på dette...

Hei Ginny!

Som "mono" skriver er det ikke nødvendigvis artikkelforfatter det samme som joomla redaktør.

Dette er en artikkel publisert i mai 06.

Kan du forklare nøyaktig hva som er saken?

Er du artikkelforfatteren og ikke nevnt i teksten, feil bruk av bilder etc?

Takker for svar!

Mvh

Bernt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg er ikke artikkelforfatteren. Så det samme som hunter og ville bare påpeke dette. Uansett om man er tidligere redaksjonsmedlem eller ikke bør man vel bli kreditert for artikler man har skrevet tenker ejg, derfor jeg spurte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg er ikke artikkelforfatteren. Så det samme som hunter og ville bare påpeke dette. Uansett om man er tidligere redaksjonsmedlem eller ikke bør man vel bli kreditert for artikler man har skrevet tenker ejg, derfor jeg spurte.

Takk for svar,

Javisst det er jeg helt enig i. Cred må gå dit cred hører hjemme.

Hvis noen mener at de mangler slik kredit, send linker på sakene det gjelder og hvem som skal krediteres så skal vi få oppdatert dette.

Vanskelig for meg å vite hva som skjeddde i 2006, så det er dessverre løsningen jeg kan tilby nå i dag.

Mvh

Bernt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.