Gå til innhold
Fiskersiden

Vag av stang og snelle


Navn
 Share

Recommended Posts

Jeg bruker idag min far sin havfiskestang, har selv kun er kastestang.

Det irriterer meg grønn at det er så kort svingradius på snellen, for å si det sånn. Det føles unødvendig tungt å dra opp og håndledd og underarm er helt ødelagt i dagsvis etter lengre turer. Og det er da med stort sett pale og makrell som fangst!

Så mitt ønske til ny snelle er at det er større svingradius på snellen slik at det er lettere å få fisken opp, utover det har jeg ikke peiling.

Havfiske stang har jeg ikke peiling på, men jeg trives godt med de korte.

Planen fremover er å fiske på 100-300 meters dyp etter lange, brosme og torsk i områdene, marsteinen, korsfjorden og omkringliggende strøk.

Noe dyre saker har jeg ikke anledning til å slå til på, å holde det under 3-4 lapper hadde vært fint, håper ikke det er for optimistisk!

Setter pris på innspill:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen begge to. Sistnevnte så rå ut, relativt prisgunstig også, den er notert! 1600 meter ja, ikke fot vel?

Kjøpte 1600 meter ja, så har jeg til 2 sneller + litt å slite på. Regner med denne spolen skal vare i ca. 3 år. Snur ca. etter ett godt år.

PS. følg nøye med på hva som står om feet, metric og yards. Jeg betalte ca. 170 dollar for 1600 meter powerpro depth hunter 65 lb. inkludert frakt. Det gir en pekepinn på hva man bør betale. Her gikk det i meter, på en del sånne spoler er fargekodingen i yards.

Endret av Brosmebeistet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.