Gå til innhold
Fiskersiden

Sjøørretfiske i Bohuslen - med bilder


Jfarmen
 Share

Recommended Posts

De to siste helgene har vi benyttet anledningen til å komme oss ut av Oslo og besøkt min mor som bor en liten kjøretur utenfor Strømstad. Selv om jeg har visst at det skal være godt fiske i området, har jeg ikke fått testet det ut skikkelig. Må innrømmme at fangsrapporten her på forumet og artikkelen i aftenposten hadde trigget nyskjerrigheten min.

1.helg

Var ute og prøvde meg på dagen og jeg var ikke alene - masse norske fiskere. Stedet var det samme som var blitt avbildet i fangsrapporten og det var tydelig at mange hadde lest den. Hva de fisket med - det samme som stod i nevnte rapport. Eneste forskjellen var mangel på fisk - el rettere sagt landet fisk, for vaking var det nok av. Sto der et par timer før jeg dro hjem igjen uten at jeg merket noen ting.

Dagen etter var jeg ut igjen og da ville jeg teste fiske litt tidligere. Kom frem kl 0640 og da sto det 5-6 stykker der og skiltene på bilene var alle norske [ :) ] Kjørte derfor litt videre utover og fant et annet veldig lovende sted. Masse vakende fisk [ :) ] Det var ikke spesielt dypt der men siden det var mudderbunn tok jeg ikke sjansen på å vade så langt ut. Etter en halv time hadde jeg fast fisk men den var ikke store karen og fikk friheten tilbake. Var da gått litt lei av å fiske der for de 99 % av vakene var 10 meter for langt ute (for min kastelengde). Prøvde meg derfor et stykke bortenfor hvor jeg møtte på et par andre karer (norske). De kunne fortelle om endel fisk 60 meter unna som vaket på grunt vann men som ikke ville ha sluk. Dette stedet var noe mer vindutsatt og jeg fikk derfor endel problemer med kastingen. Fikk alikevel ut et par brukbare kast og på et av disse hogg en ny SØ på som desverre var 2 cm for kort men med fin kondisjon (8-9 hekto).

2. helg

Fikk denne gangen med meg frodeh nedover og vi satset på tidligfiske. Denne helgen var det betydelig færre folk her, men ikke alene. Lørdags morgen var vi ute kl 0615 og da var det et par stykker der allerede. Måtte teste ut en flue jeg ikke har fisket så mye med før men som jeg her hadde veldig tro på (etter en uke i tenkeboksen). Det vaktet endel og noen av vakene tydet på god størrelse. Etter en halv time satt den første på - ikke stor men godt å være i gang. Et kvarter etter satt fisk nummer to på og denne var av større kaliber. Etter en flott fight kunne jeg konstantere at den var godt over minstmålet og at presten kunne hentes frem. Vi holdt på litt til i området før vi forflyttet oss videre. Der var det litt mer vind men greie nok forhold. Relativt kjapt fikk jeg nok en undermåler, og rett etter det en fisk jeg var utrolig usikker på. Vanligvis ville jeg nok satt den ut igjen men vi skulle lage en fiskesuppe den dagen så jeg bestemte meg for å kontrollmåle den. Den holdt mål med en liten cm så da ble presten hentet frem igjen. De to jeg tok med hjem var hhv 1.8 kg og 1 kg. Fiskesuppen ble forresten veldig god.

Søndagen var vi ute rett etter seks men pga værendring i løpet av natten var det grisekaldt. Vi holdt vel ut et par timer men det ble desverre blanking.

Kort oppsummert så var det to veldig fine helger [8D][8D][8D]

Bilder kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer noen bilder fra turen

Husket ikke på å ta så mange bilder, men noen ble det jo.

Her var det vi fisket. Bildet er tatt fra broen og vi holdt oss mest på andre siden.

11052005173326aQvpvC184Blo.jpg?55

Fisken er landet

11052005173325H5fBqS4m4891.jpg?3

Det obligatoriske fisk- og stangbildet

110520051733251KobNL8384KR.jpg?31

Frodeh får den store skjelven når han skal ta pose-bildet

11052005173325I6F6QR8S7IvT.jpg?91

Etter at han kommer seg litt ser det slik ut

11052005173325ebhf2A667Njr.jpg?87

Litt mange bilder av en fisk kanskje men siden jeg glemte å ta bilde av kilosen så får det bli sånn.

Selv om jeg hadde vært ute og fått min dose med fisking må man jo på nettet og se hva de andre her i forumet har bedrevet i helgen [ :D ]

11052005173326MN29XaaFuwP7.jpg?51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.