Gå til innhold
Fiskersiden

Kystmeite plass?


Ulketryne
 Share

Recommended Posts

Hei jeg ønsker meg surfcasting utstyr til jul mene gubben er ikke surfcaster han foretrekker 400 meter og lang&brosme han så jeg trenger tips om plass på karmøy\sveio\haugesund\tysvær samma det hvor det er på dem fire stedene men jeg trenger tips om en plass med masse fisk helst litt sandbunn eller masse rare sorter. Takk på forhand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ognasundet is sand bottom and possible for kveite and piggskate.

Frekasund (sand/shell bottom) is also good for Piggskate plus Lomre and some nice Lyr and Torsk.

Early in the year mar/apr, the inner part of of førlandsfjorden (Mud/sand) is full of big Torsk and possible for Rødknurr all year and Havabbor in summer.

Inner parts of førresfjorden good for Rødspette and Steinbit Mar/may.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førlandsfjorden, the best place to swing a big rod is at Neskaien.

Førresfjorden... I hear they have banned fishing from the harbour now, but you can still fish from land at førreneset and anywhere outside the harbour. Also some useful fishing at aksnes... So surf is the way to go. (and a little lure fishing on the side)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vert der før men dårlige resultater eneste jeg kan si er posetivt er mye små fisk og en jeg kjenner tok en laks der i fjord jeg kan sikkert lure meg en dag og fiske der det er forbudt en liten stund hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Big bait's and patience for big fish. Big hook and a mackerel fillet keeps small fish off the hook. Take a lure rod to pass the time between bites. Fishing at the right time helps too... Førland (neskaien/padlane) is better for big Torsk in early spring. Inner parts of Førre come alive from May in my experience and are good through the summer, but probably earlier if the temperature is a bit higher.

If anyone tells you that you can't fish at the harbour, just speak polsk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor dypt er det på bunden der da

Richard Kolbeinsen Har ikke tenkt å ha mer en 200 m på snella 4000 størelse liker ikke større en det

Mer en godt nok. Dybden ligger fra 20-70m alt etter plass og hvor langt du kaster.Det er en del fjellhyller med sand mellom. Så det kan huse mye spenende for den som har tollmodighet nok til å fiske litt.

Lykke til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.