Gå til innhold
Fiskersiden

Nye shadder som kan levere på gjedde.......


pikewallis
 Share

Recommended Posts

9" shaddene har virkelig falt i smak og da spesielt med sikte på spinnfiske.

Problemet har jo vært å få de til å sitte på A.S.O g-systemt under hugg og drilling.

Nå har jeg prøvd med superlim og de sitter, men jeg har ikke hatt noen hugg etter at jeg begynte å bruke det så helt hvordan og om de vil sitte kan jeg ikke svare på.

Jeg har bestilt meg noen flere, i tre forskjellige vekter, som gir meg muligheten til å fiske på tre forskjellige dybder.

12 gr's som sies å kunne fiskes på rundt 1,5 meter er tenkt til nitelva/ tidlige vårfiske.

1,5 meter høres litt dypt ut men jeg vil tro at de kan gå ned til 1,5 og at man kan fiske grunnere med de hvis man vil, kan også være aktuell å bruke inne i viker på våren.

Så har jeg bestilt meg 18 gr's som skal svømme nede på 3,5 meter.

Dette er tenkt på i Begna, Bysjøen, Steinsfjorden,renna, Mjøsa og andre steder der dybden passer.

Så har jeg bestilt meg 32 gr's som skal gå helt ned på 6,5 meter og helt sikkert dypere hvis man ønsker det.

Så tre forskjellige vekter som er tenkt ut i forhold til hvor og hvordan jeg fisker.

Av de shaddene jeg har testet på de forskjellige typer A.O.S g-system så er det gangen på 9" jeg har vært mest fornøyd med.

Du får knalltrua når du fisker med de og det er i seg selv en god egenskap.

ASO-G2Aklein12 gr. / 1,5 m 18 - 23 cm€ 14,95 ( 3 stk )

ASO-G2Cgroß18 gr. / 3,5 m 18 - 23 cm€ 14,95 (3 stk)

ASO-G2Fmega35 gr. / 6,5 m 18 - 23 cm€ 15,95 ( 3 stk)

ASO_G2.jpg

Selv om høsten for mange har vært svært svært treg, håper jeg å få på plass disse riggene raskt.

De nye 9" shaddene fikk jeg i posten i dag.

Jo da jeg har en rigg som jeg kan bruke å kommer til å bruke, men trenger egentlig alle tre vektene, nå hehehe slik er det jo ofte ting man trenger trengte man i går.

12 stk nye shadder i 6 forskjellige farger.

Her har vi fra toppen

1.Støttum Hot parrot.

2.Lille Urin.

1-_PC14566.JPG

1. Darling.

2. Organge tiger

1-_PC14567.JPG

1. organge flace

2. coward

1-_PC14569.JPG

Darling og orange flace her helt nye farger for meg. Jeff hadde laget baits av disse som vi hadde under konkurransen 13. oktober og jeg må si jeg likte det jeg så.

For meg så blir det 9" og 12" som blir å satse på når det gjelder spinnfiske, 15" blir for meg mer et trollingbete, men der leverer den, uten tvil.

Gummi er uten tvil en hit innen for gjeddefiske og kanskje kanskje er dette noe nytt som kan bidre til et enda bedre fiske.

Gangen på disse 9" med disse riggene har jeg ikke turt å vise enda, da jeg er redd for at de kan bli utsolgt hehehehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stussa også på navnet Lille Urin. Men litt glimt i øyet har aldri skadet noen. Ellers er et evig tips når det gjelder å feste gummi til tackle små diskrete plaststrips. Fås kjøpt på Biltema/Clas Ohlsson for en bagatell. Ellers handlet jeg noen baits i USA der selve hodet var i en langt hardere gummikvalitet enn kroppen, noe som gjør de langt mer robuste i innfestningen. Men at the end of the day er gummikropper forbruksvare, spesielt etter arter som gjedde, der ting får kjørt seg i tanngarden.

Et annet tema som ikke blir diskutert er kropper med lukt og smak. Selv er min konklusjon at dette er helt fullstendig overlegent kropper uten lukt og smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lille urin kommer av mannen som har designe fargen, Kai Finbråten. Og han har en båt han kaller lille urin, og når man selv designer en farge kan mangeårig lov til å velge navn. Hehehe. Det med strips har jeg tenkt å prøve, men får en følelse på så små shaddene at man klemmer i sammen shaddene og at dette vil påvirke gangen, men som skrevet, det skal testes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.