Gå til innhold
Fiskersiden

Forslag til enkle laksefluer å binde :)


Ronny K
 Share

Recommended Posts

Bruk fantasien.... De aller fleste kreasjoner kan lokke en laks til hogg hvis laksen er bitevillig.... Sjøl har jeg tatt 40 laks de siste åra på noe så enkelt som en flue kun bestående av ekornhårvinge... Binder disse på bottletubes, men fungerer like greit på plastikk og aluminium. På krok lager du bare en kropp du tror på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handlet inn litt forskjellig, i tillegg hadde jeg noen nakker og fjær liggende + alt jeg trenger av tinsel,floss,tråd osv

Blue charm på enkel og dobbel med mallard,ekorn og fasan topping

samt et par sunray shadow og silver shadow tuber skal bindes i løpet av de neste ukene.

jerndyret hørtes litt tøff ut, hva bruker du til kropp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Du kan jo gå i vei med Red But, March Brown, Telemarkskongen, sunray shadow, editor, m flere. Ta deg en kikk på laksefluer rundt på dette å evt adre fora på nettet.

Så er det jo slik at de fleste fluer godt klarer seg uten et eller flere av materialene som er i oppskriften, å vips så har du enkle mønster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blank shank: dobbelt lakskrok, sort tråd, ingen krop. hackle af sort ekorn i krogens længde. vinge af rød ekorn i krokens længde, sort ekron 2 gange krokens længde 2 påfugleherl i 2 gange krokens lændge og sort ekorn igen men bare i krokens længde.

indkøb: krok, sort tråd, sort ekronhale, rød ekornhale, påfugl.

tar laks i alt type elv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.