Gå til innhold
Fiskersiden

Tålmodighet er en dyd


Lord Flashheart
 Share

Recommended Posts

664901_10151085264391541_1307514884_o.jpg

Vi fikk prøve en tur i dag også, kjørte veslejenta i barnehagen og satte så kursen for Mjøsa. I dag MÅTTE vi da vel få noe blankt.

Kl var ca 10 da betene ble satt i vannet og det var bare å sette seg ned og vente. Når det snør, blåser litt og er småguffent høstvær er en særs glad en kan ha tak over hode og varme i "peisen"., men sikten i styrhuset var lik null.

617074_10151085921566541_545592703_o.jpg

Men lite skjedde, så ikke så mye på loddet heller... ahhhh og vi som hadde en bra dag fredag, mindre bra mandag... Dog dog, haillet var jo i orden og alt. 4 stenger, 1 dypt, 2 helt oppi og en på dipsy. En må være kreativ og den som tror trollingfiske er bare lek og moro tar feil. Det er MYE jobb på trege dager.

615808_10151082649761541_1064820339_o.jpg

Intet skjer, vi klokka nærmer seg 1400 og tålmodigheten vel... den er nok ikke den beste, men men hva annet skal en finne på en onsdag man har fri?

Kanskje på tide å bytte litt beter. Som sagt så gjort og på den ene stanga satt det på en liten ørret, vi tipper den var rundt 1 kg så den ble satt tilbake.

664981_10151085921791541_1240650718_o.jpg

Her skulle det skje noe, men det visste vi ikke da dette bilde ble tatt.

334849_10151085921451541_1655363993_o.jpgSom en kan se var det ikke bikiniføre på mjøsa i dag, men men en får bare gnu på. Tålmodighet er en dyd, dog var vi begynt å miste denne kraftig da vi hadde kjørt ned langs hele Helgøya og over til totenlandet uten å kjenne fisk, vi hadde knapt sett fisk på loddet. De vi så sto fra 20 meter og nedover, riggen gikk jo i de dybdene... men nada skjedde. Det begynte å bli mørkt, vi skiftet bete på nytt... Det BLE mørkt, la seg nedpå for å ta en hvil, men det fikk en jo ikke da P4 sto på vel høyt og det var noe småtteri som måtte sjekkes i båten. Ut å koste snø, heve riggen, sjekke stenger. Neida... Kjekt med smarttelefon en kan da følge med på litt, tiden går klokka nærmer seg 1830 og vi bestemmer oss for å ta opp.

177617_10151085725051541_728298484_o.jpg

Som dere ser er det nå MØRKT, ei stang går opp, Trond starter med stang nr 2, så skjer det noe

665232_10151085753211541_1230495402_o.jpg

Fisken er ikke sprek, men den er tung

664300_10151085786071541_838652876_o.jpgEtter eminent håving av undertegnede fikk vi denne i båten. Finneklipt fisk som skal røykes :)

Det var en treeeeeg dag i dag, men moro når en får med fin klipt fisk inn igjen. Var ikke merket så vidt vi kunne se, men moro uansett.

Dette blir et utsøkt måltid når vi skal ha førjulsavslutning med de andre gutta i TA.

I morgen er det på han igjen, ut kl 05 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første "lovlige" ørret vår i høst. 6 turen så er noen timer bak den. Nå drømmer vi om en stor villfisk som tas mens det er lyst og videofilmes i det den slår med sporden og glir ned i dypet igjen.

Dette var den 6. eller 7. på 5 kgs grensen i år. Vekten om den er intr var 5.3kg (eller 5.28 for å være PINLIG nøyaktig).

Takk for det, skulle hatt noen bedre bilder, men mobil er og blir mobil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hærli Flash :bow: SKAL lønne seg å stå på under ufyselige forhold!

btw..."beten"?!? Svensk opphav eller? Eller blir det feil å bare kalle alt som er i enden under fellesnavnet agn? Er som du kanskje skjønner litt lei av "beten"-"baitsa" og andre ikke-norske varianter... :unsure:

Endret av Lystfisker´n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agn er i mitt vokabular krøkler, lagsild og andre organismer som mark. For meg er beten fellesbetegnelse for sluk, wobbler, plugger etc. Hva slags opphav ane je itte, og drit egentlig i det og. Skal lønne seg å være ute når det er litt ufyselig ja, men er jaggu flere turer som ikke har gitt særlig hell au.

Endret av Lord Flashheart
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er heller motsetningen, det som er veldig merkelig med årets sesong er at jeg har MYE mere storfisk enn jeg noensinne har hatt, og det på en brøkdel av turene. Det MÅ være at en har vært heldig med haill. Noen annen forklaring ser jeg ikke. Hvis så stemmer puderhunden kan det kanskje forklare årets sesong og da har jeg MYE å glede meg til fremover også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.