Gå til innhold
Fiskersiden

Steinsfjorden. Kan ha vært årets siste tur.


pikewallis
 Share

Recommended Posts

1-_PC15315.JPG

Kan fort bli den siste båtturen det skrives om i 2012.

Med værutsiktene som nå vises så er det nok mer isfiske som kan bli aktuelt fremover.

På langtidsvarslet på yr er tallene blitt blå og det er veldig motsatt av røde tall.

Steinsfjorden falt valget på denne søndagen i slutten av november.

1-_PC15316.JPG

For noen år siden kunne slike turer til Steinsfjorden i slutten av november leverer et ok antall med fisk i mellom 5-8 kg. Flotte fighter og real kondisjon på fisken. Den tiden ser ut til å være forbi, og det er trist som f***. Steinsfjorden er ikke det den en gang var snakkes det om i miljøet.

Det første som møtte meg der oppe denne dagen var granfiskeren som skulle ut å tømme sine garn.

Jeg får helt vondt i magan av å tenke på hvordan man forvalter eller ikke forvalter steinsfjorden, som kunne vært et av Europas mest spennende sportfiskervann etter gjedde og abbor.

Et vann som kunne dra sportsfiskeentusiaster fra hele Europa. Det er ikke så mange år siden det var mange Nederlendere som tok turen å la igjen en del penger, men interessen for vannet minsker.

Steinsfjorden er et relativt lite vann og fisken oppholder seg på ikke alt for store områdene og der vil det jo være naturlig å sette garn, gutta er jo ikke dumme, de vet hvor fisken går.

1-_PC15317.JPG

Det skjedde ikke mye denne dagen uten om at jeg koste meg og fikk kasta masse kast.

Et hugg, en følger og en fisk ble det til slutt.

Fikk testa litt nye gummi som jeg hadde fått av S-O dagen før og det er et par interessante varianter jeg må legge litt mer tid i.

Jeg klarer å leve med det, men det er ingen tvil om at ting var bedre før i verden.

Stopp garnfiske og stopp gjeddefestivalen i sin nåværende form det finnes ikke et godt argument for å holde på med dette i en så liten sjø som Steinsfjorden er.

1-_PC15322.JPG

1-_PC15327.JPG

1-_PC15332.JPG

1-_PC15336.JPG

1-_PC15341.JPG

1-_PC15343.JPG

1-_PC15344.JPG

1-_PC15346.JPG

1-_PC15348.JPG

Slikt liker vi. Knallsterke fisker med god kondisjon.

Denne tok en Miekoshadd på AOS systemet omtrent rett uten for båtrampa.

Mørket hadde begynt å gjøre sin entre og som Roger har lært meg kan det være en bra tid å fiske på.

1-_PC15352-001.JPG

Målet var å filme hele dagen, men dessverre gikk batteri tomt før dagen var omme. Var nok det kalde været som bidra til at det kunne ble fire timers film. Det som var synd var at når fisken hugg var det tomt.

Så videoen er fiskeløs men det er et par sekvenser av moster teez og westins Jätte teez tail i vannet som kan være artig å se.

videoen kan ses her

kanke jæ få en lakrisbåt til å.......... :-))

Endret av pikewallis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.