Gå til innhold
Fiskersiden

Dee eller Spey i april 2013 Trenger tips


Nils Master
 Share

Recommended Posts

Heisann!

Til våren reiser jeg for første gang til Skottland for å fiske laks. Har flybiletter til Aberdeen siste uke i april 2013 og skal fiske Dee eller Spey.

Jeg har som sagt aldri vært på fiske i Skottland før og tar gjerne i mot noen tips.

Har blant annet fått tilbud på et strekk i Spey som heter Craigellachie.

Er det noen som kjenner til dette?

Endret av Nils Master
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Hjemme??? Dette er jo oppvarming til Bjøra.

Kjenner du til plassen, eller kan jeg tolke innspillet ditt som generell misunnelse? ;-)

Nei, veldig spesifikk misunnelse.

Var der med Oteren en gang på 90 tallet (i Spey), det var grisekaldt og vi var plaget med Kelt og brunørret. For å trøste oss gikk vi på djævelfylla i Grantown On Spey der vi ble kjent med en viltvokter som ville ha oss med på harejakt dagen etter. Hvite små harer mot brun lyng resulterte i et slakt og et blodfokk verden knapt har sett maken til. Vi fylte lasterommet på en Defender 110 til randen. Harene ble kjørt ut til gamlehjem i området - som om det ikke var ille nok å sitte og vente på døden dagen lang...

Endret av Gammel-Erik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spey har vært jævlig dårlig på våren de siste årene. Jeg fikk et kanontilbud om fiske på et av de beste valdene der i slutten av april, men jeg avslo faktisk. Det ble bukkejakt sør for Glasgow isteden. Det kan jo snu i år, men hvem vet. Uansett anbefaler jeg turen, finere elv skal man lete lenge etter og Craigellachie er et nydelig område. Send meg en e-post så skal jeg gi deg noen tips.

Dee har visst vært bedre på våren i det siste og den beste av de større skotske elvene. Jeg kjenner den imidlertid ikke ut over noen fotturer langs den.

Endret av mortwe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hvite små harer mot brun lyng resulterte i et slakt og et blodfokk verden knapt har sett maken til. Vi fylte lasterommet på en Defender 110 til randen. Harene ble kjørt ut til gamlehjem i området - som om det ikke var ille nok å sitte og vente på døden dagen lang...

lolz :lolu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.