Gå til innhold
Fiskersiden

Fiaskoinledning på 2012


 Share

Recommended Posts

Ramp1

Varje år kommer det någon klockren fiaskotur. Min kom redan första passet för året och jag hoppas jag slipper fler liknande turer…

Kom inte hemifrån förrän ganska sent den här dagen. Trodde på öppet vatten i en av sjöarna jag fiskar i lite då och då men efter 1.5 timmes bilresa senare kunde jag konstatera att hela «hamnen» var frusen. Så ingen sjösättning här inte…

Ramp3

Körde vidare till ramp nr 2 som är en naturramp vid en å. Kunde här snabbt konstatera att vattenståndet var så högt att strömmen från ån skulle göra det till ett riktigt kaos om jag skulle sjösätta min båt här själv. Hade jag haft en kompanjon den här dagen skulle det nog gått, men att själv försöka mig på detta hade förmodligen slutat med en sönderslagen/repad båt.

Stod och funderade en stund på om jag skulle skita i allting och köra hem igen när jag fick iden om att prova en annan sjö bara en liten bit därifrån. Sagt och gjort, in i bilen och bort till den andra sjön som hade öppet vatten ända in till naturrampen.

Båten gick fint att sätta i och 15 min senare fäller jag ner min elmotor för att inleda dagens fiske. Bara sisådär 1.5 timme senare än planerat…

Givetvis funkar inte elmotorn. Allt går bra utom det «viktigaste» på en frontmonterad motor när nämligen autopiloten. Att fiska själv utan denna med många spön är aldrig roligt så det blir lite halvdrygt då och då i den allt mer tilltagande vinden. Fiskade på ett par timmar med ett misstänkt hugg innan vinden var så hård att jag beslutade mig för att packa ihop och köra hem.

Ramp2

Hade ett helvete vid upptagningen då vågorna slog rakt mot rampen. När jag till sist fått upp båtskrället på trailern så visade det sig att marken hade blivit ännu blötare och mjukare under dagen. Efter en halvt bränd koppling på min stackars Saab kom till sist båten i alla fall på land och jag kunde ta mig hemåt…

bild.jpg

Till råga på allt har jag en förkylning från helvetet som bara män kan ha!

Idag var ingen bra dag!

 



Dette innlegget er automatisk postet - Vis hele artikkelen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.