Gå til innhold
Fiskersiden

Hadde trua i dag gitt!


 Share

Recommended Posts

is i dramatiske farger

I dag hadde jeg mer trua enn på lenge, men atter skulle det vise seg for vanskelig.. Hadde kontakt med noe jeg velger å tro var storfisk, da jeg ikke hverken rakk å sette tilslag eller noe annet med den ( mer om dette senere)

Valgte å ta en serdeles stille og fredelig nyttårsfeiring i år, og dette er faktisk første nyttårsaften på snart 15år jeg har vært edru. Dette i sin tur betyr jo at jeg heller ikke må ligge rett ut på sofaen hele 1.Januar, nei her skulle det fiskes. Vannet var valgt ut pga tildels godt fiske på disse tider i fjor. Hadde rettogslett stor trua når jeg satte meg i bilen i 7tida hjemme på gårdsplassen. Turen tar ca 2t så man har godt tid til å tenke på alle de digre fiskene man kommer til å ta.

Vel fremme slår det meg hvor lite snø det er, hjemme på jaren er det da  hvertfall hvitt i grøftene rundtomkring enda… Det andre som slår meg er at isen ser helt perfekt ut, men med den siste tidens «hetebølge» kan dette umulig være tilfelle. Så sant som fryktet. Recepten var : 1cm is, 10-12 cm vann, 5-7cm slush så kom man ned på stålisen. Dette skjønner alle som har prøvd, at dette er stein tungt å vasse i med stor pulk på slep. Fikk litt hjelp på slutten da det hadde vært folk der før så over vannet hadde blitt hel is et stykke (puh)

Vel fremme på fiske bankene, borres fire hull og fire sik finner veien ned i dypet. Er fornøyd med meg selv da jeg under opploddninga fant dyp jeg liker. (dette resulterte jo i enda mer trua) Mens jeg sitter der og nærmest rister av forventning kjenner jeg det…. Må banne litt for meg sjøl «jeg gikk da for pokker på dass før jeg dro» Har minimalt med lyst på en skogs tur. Truer en stund til men det  lar seg ikke stagge, og selvfølgelig. Mens jeg er inne i skauven for å drite hører jeg det piper som besatt ute på isen. Ekke så lett når man sitter krumrygga over en stokk å få på seg alle klea litt brennkvasst, men får nå rivi på meg igjen dressen og legger på sprang. Tankene om storgjedde og en umulig dyp kroking gjør at jeg nesten får ekstra gnist i frasparket. Lyden stilner, Pipinga gir seg mens jeg enda er midt i mellom driteplassen og stanga. Røsker med meg avkrok utstyr og ankommer stanga. Gir tilslag tvært jeg kommer frem, Bom!! Fisken har spytta.

Etter detta skjedde det heller lite, Jeg drakk kaffe og koste meg med godpølse på brødskive, fikk tatt noen kule bilder, ble skremt livskiten ut av da noen tydeligvis fant igjen litt fyrverkeri fra i går og sendte detta utover vannet midt på dagen, fikk lodda opp litt flere dyp i vannet, så man kan stille litt bedre rustet til neste gang jeg skal hit! Så turen var fin den, bare synd det er så fordømt langt hit!

  • DSC_8696-800x532-300x199.jpg
  • DSC_8694-800x532-300x199.jpg
  • DSC_8693-800x532-300x199.jpg
  • DSC_8689-359x800-134x300.jpg
  • DSC_0038-531x800-199x300.jpg
  • DSC_0037-531x800-199x300.jpg
  • DSC_0028-800x531-300x199.jpg
  • DSC_0019-800x531-300x199.jpg
  • DSC_0017-800x531-300x199.jpg
  • DSC_0014-800x501-300x187.jpg
  • DSC_0012-800x308-300x115.jpg
  • DSC_0008-800x531-300x199.jpg



Dette innlegget er automatisk postet - Vis hele artikkelen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.