Gå til innhold
Fiskersiden

Ny Havfiskestang


Ivilix22
 Share

Recommended Posts

Hei :)

Har tenkt å kjøre ny havfiskestang, har dere noen erfaringer dere ville dele eller anbefalinger. Har tenkt og halde meg under 1500 kr. Har tenkt litt på Penn Overseas pro Travel, Penn Powerstix, Ugly stik boat.

Nokre dere ville anbefalt? Har planer om å bestille frå Mmfiske.no. Men viss det er noen andre stenger som du ville anbefalt så nevn dei også ;)

MVH

Eivind Larsen :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uglystick skal du være god for å ødelegge. De tåler mye, men når de og blir så sterke så går det utover følsomhet. Helt ok stenger.. Har to stk som brukes nå i all hovedsak som reserve stenger eller ekstra stang i båten.

Det er en del glassfiber og det gir styrke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Stenger/Hav-og-trollingstenger/Penn/SeaHawk/Penn-SeaHawk-XT-Boat-7--15-40lbs-2012-modell-134528-p0000065899.aspx

Dette er en kjempestang. Jeg har den gamle typen, brukt den i over 10 år, like fin. Takler pilker like godt som angnfiske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Stenger/Hav-og-trollingstenger/Savage-Gear/Jig-Stick/Savage-Gear-Jig-Stick-6-1--20-40lbs-For-haspel-134015-p0000065384.aspx

Rimelig stang fra SG jeg bruker selv denne haspel utgaven med med lodd opp til ca 5-600gram.Stanga er meget lett har en behagelig lengde ikke minst er den verd vært et øre den koster.Kjørte kveite på mi stang for et par timer sia på ca 20-25kg uten noen problemrer,tenker den skule greie 100+ men der går nok en grense med denne stanga.Flere i kveitefiskere miljøet som jeg hvet om som bruker denne stanga,men ikke med haspesnelle.

Preystengene kan jeg gå god for meget bra kvalitet sett ut fra pris.

Lawsonstengene Har jeg de fleste av dem de er bra sett ut fra pris

Lykke til med valg av stang

Endret av celine2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med JP. Gå for en Penn Seahawk 15-40. Har nettopp kjøpt en (til) hos Helge Myhre i Stavanger. Har en fra før laget fra Fenwick i samme klasse (har også en Seahawk 20-60 lb, den bruker jeg kun på dypt vann i Boknafjorden). 15-40 har jeg fisket mye med i mange år. Dratt mye stor fisk med den blant annet på Sørøya, men også fisket mye småfisk i Tananger + litt større i Egersund. Pilk fra 100 - 500 gram går fint. Den er såpass følsom at den kan også brukes til lettere fiske. Ypperlig til agnfiske og pilk. Fordelen med den nye typen som Penn lager er at den er delbar i håndtaket. Gode stangringer, moderat toppaksjon og surerent håndtak. Godt grep i kulde og om du blir sleip på nevene etter mye fisk. Så anbefaler en tur til Myhren (siden du bor på Forsand), de kan sikket gi et godt tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet noen om okuma solterra boat 6,6 20-30 kommer i stangtube ?? :)

Jeg vet at det gjør den ikke - har ihvertfall ikke gjort det tidligere.

Tvert i mot kommer den i et ufortjent dårlig trekk. :(

Ville selvsagt ikke latt være å kjøpe stangen pga dette...

Endret av Thomcon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Har tenkt å kjøre ny havfiskestang, har dere noen erfaringer dere ville dele eller anbefalinger. Har tenkt og halde meg under 1500 kr. Har tenkt litt på Penn Overseas pro Travel, Penn Powerstix, Ugly stik boat.

Nokre dere ville anbefalt? Har planer om å bestille frå Mmfiske.no. Men viss det er noen andre stenger som du ville anbefalt så nevn dei også ;)

MVH

Eivind Larsen :) :)

Jeg har Ocean Tackle sin Fathom Blade 6" og er veldig fornøyd. Kjøpte den fra USA, men den kom i posten til en rimelig sum. www.tackledirect.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Ocean Tackle sin Fathom Blade 6" og er veldig fornøyd. Kjøpte den fra USA, men den kom i posten til en rimelig sum. www.tackledirect.com

Jeg har to Fathom Blade (5'4" 40-60lb og 6' 30-50lb) - fantastisk fine stenger til sitt bruk, men vil ikke si at disse er allroundere på samme måte som Solterra eller Seahawk for den saks skyld.

Mine Fathom Blades bruker jeg først og fremst etter kveita.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.