Gå til innhold
Fiskersiden

Hva jeg har trua på i 2013 for spinnfiske etter gjedde.


pikewallis
 Share

Recommended Posts

Alltid på søken etter spennende baits og 2013 er ikke noe unntak i det henseendet. Jeg tenkte å skrive litt om hva jeg tror kan bli en hit i 2013. Hvilke nyheter er de tingene jeg mener et gjeddebete bør ha. Først og fremst tror jeg det blir enda mer gummi som kommer til å levere bra men også noen nye jerkbait og andr harde swimbait.

Jeg vil begynne med den jeg gleder meg mest til å se live og det er dexter shadd fra Illex.

  • dexter-shadd--300x300.jpg
  • Dexter shadd

Denn 22cm lang shadden blir for meg veldig riktig i mye av det jeg legger i et godt gjedde bete. Lengden på 22 cm og og den smale lange kroppen passer prefekt. Selv om det ikke er alt for mange farger å velge i enda, så synes jeg de med de som kommer fyller mitt behov. Kanskje en firetiger i litt mer skrikende farger hadde vært på sin plass, men bankok tiger er nesten der.

  • image_1357633709326657-255x300.jpg
  • Flat bon cliker.

Så har vi et hybridbete det også fra Illex. Har kropp med gummi tail. Denne er også 22 cm lang. Og i følge de som har fisket med det kan man fiske sakte helt opp til 15-20 cm og for meg lukter det mange muligheter i et bete. Nitelva, leksviker, litt bly så har man et for alt av fiske og i tillegg et dorge bete.

  • herring_shad2-300x210.jpg
  • Herring shad

Herring shadd fra Sava gear kan fort bli en hit for mange. Veldig naturtro med en spennende gange. Kommer både rigget og urigget. Vet ingen ting om gummi kvalitet ol men når man får den i hånda vil man fort finne ut av det.

  • mc-rubber-300x225.jpg
  • MC rubber

MC rubber fra Svartsonker er også et gummi bete som kommer til å levere fisk også i Norge. Har en meget spennende vuggende gange som jeg liker. Kommer i to størrelser, den minste er 21 cm lang.

Så har vi to spennende nyheter fra Westin.

  • MonsterTeez_RGB-300x187.jpg
  • Monster teez

Et lite nytt spennende gummi bete. Noen vil nok si at den virker litt liten, men det er svært mange som har fått erfart at store damer liker små saker. Monster teez har en liten paddel ytterst på cruly tailen som gir halene en meget spesiel bevegelse. Har selv hatt gleden av å teste dette og pang fisk ga den.

  • Westin_Jatte_Teez_award.jpg
  • Westin Jatte teez

Også et rimelig lite bete, men denne skal bli svært spennende å teste. Ikke minst i Nitelva og i leksvikene der gutta kaster med sine fluer. Med rett fortom blir den helt suspending og den har en meget spennende gange. Denne er jeg nesten på nippen til å si at som spinnfisker bør du ha dette litt artige spinnbete i boksen....

  • 479984_478891898828508_26875333_n-225x30
  • Allan Christiansen U20

Vertikalfiske/prikkskytte tok sitt markedet i Sverige i 2012 spesielt på gjørs, jeg tror vi vil se en utvikling på dette også på gjedde. Allan jerksnedkeren har laget en spennende sak som jeg tror en del vil få gleden av. Dette er pr i dag et ikke masse produsert bete, derfor blir det nok vanskelig å finne det i butikk. Men har trua og det skal bli spennende å følge med i 2013 på dette bete. 

  • motor-oil-300x225.jpg
  • Mini bigboy uten rigg

Når nå disse blir å finne i butikk i Norge vil jeg tru at dette også vil bli en hit i 2013. Mine kropp en bigboyen med like stor hale. Og når man nå kan vekte de slik man vil tror jeg dette virkelig kan bli et bete som kan levere mange og store fisker. Jeg tro man tidlig får se fisk tatt på dette bete.Må passe perfekt til Nitelva......

Det er helt sikkert ting jeg har glemt som andre mener bør være med, for meg er det disse over her som stikker seg ut i 2013. Det som også er coolt er at det meste av det over her bør kunne kjøpes i Norske butikker.

Har jeg glemt noen, er jeg inne på noe her eller er det skive bom ? 

Endret av pikewallis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.