Gå til innhold
Fiskersiden

Ny Damtjernrekord på karpe


avkroken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sitat:Kjempemorro! Jeg fikk nettopp sms fra Charlie om fangsten. Skulle vært der selv i helga, men Karin ble syk... Fikk tatt meg en tur her hjemme i natt istedet, det ble en skjellkarpe på 7240g.

Hei Thomas! Gratulerer med pangstart! Har tenkt meg avgårde etterhvert jeg også, men eksamenskjøret herjer. Håper vi treffes i sommer, Åletjern og suter-satsing står høyt på planlegginslista. Ha en super fiskesommer og send meg en SMS neste gang storfisken ligger trygt på avkrokingsmatta[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Audun

sitat:Kjempemorro! Jeg fikk nettopp sms fra Charlie om fangsten. Skulle vært der selv i helga, men Karin ble syk... Fikk tatt meg en tur her hjemme i natt istedet, det ble en skjellkarpe på 7240g.

Hei Thomas! Gratulerer med pangstart! Har tenkt meg avgårde etterhvert jeg også, men eksamenskjøret herjer. Håper vi treffes i sommer, Åletjern og suter-satsing står høyt på planlegginslista. Ha en super fiskesommer og send meg en SMS neste gang storfisken ligger trygt på avkrokingsmatta[ :) ]

Hallå Audun! Bli ferdig med det eksamenstullet og kom deg nedover. Kan bli spennende med Åletjern i sommer, så vi får satse på en tur dit. Men først blir det en uke i Frankrike og halvannen uke i Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt gøy å komme hjem fra fisketur og oppdage att nyheten allerede er ute.[ :D ] Selv er jeg i 7de himmel akkurat nå etter 2 deilige karper. Fikk den første søndag morgen. Fisken tok på en swim ca 100meter fra land. I det jeg gjorde tilslaget var jeg sikker på at det var bunnen før jeg kjente noen enormt tunge gyng lang der ute. Måtte tøye strikken langt og flekse 2,5 punds stanga maks før fisken oppdaget at den var kroket og begynte å gå rolig frem og tilbake i helt egen regi. Var faktisk ikke mye jeg kunne gjøre fra eller til. Etter en stund hadde fisken krysset halve vannet og gikk seg solid fast i et liljekratt. Dette medføret at vi måtte ut i Charlies eggeskall av en gummibåt og fullføre fighten afloat. Det ble en del hjertestoppende øyeblikk med fisken som rev av ferske vannliljer med snøret og kastet på hodet mot stum line før den til slutt kom seg fri og avsluttet med noen friske utras før den kunne hoves. Vel på land gikk det opp for meg at dette var en skikkelig stor fisk og det føltes bare deilig når vekta ble fastslått til 9150g etter kontrollveiing mot 2 forskjellige vekter. Relativt bra at det var tidlig på morgenen eller så hadde vel noen ringt til Dikemarkekspressen etter å ha sett min krigsdans på bredden.[ :) ] Fisketuren ble avsluttet i dag tidlig med en deilig fisk på 6500g som tok på samme swim, samme agn og samme stang. (ære ikke typisk). Jeg skal forsøke å få sendt et bilde eller linket et bilde av 9 kilosen så snart som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.