Gå til innhold
Fiskersiden

Lawson pikewallis stenger. Jerk og spinn.


pikewallis
 Share

Recommended Posts

Endelig er de i Norge, vi i teamet har jo gått å trippet og ventet. Det er jo ingen tvil om at dette har vært en spennende prosses for oss i teamet og man vet jo aldri før man ser sluttresultatet. Det blir litt som om man må klype seg litt i armen. At vi etter å ha startet bloggen i 2008 skulle ende meg emv i 2013 er et lite norskt eventyr.

Når det gjelder navnet pikewallis så dukka det først opp her på fiskersiden, det var en eller annen som plutselig kaldte meg det og det navnet har blitt vårt varemerke.


Man kunne jo skrevet løp og kjøp, men det gjør vi ikke. Det vi har gjort er å designe i sammen med seeberg stenger vi selv ønsker å bruke. Håpet er at vi har klart å lage noe som også andre vil like. At det er flere personer under testing som har kommet med god feedback gir jo en indikasjon på at vi har gjort noe riktig og at dette er to stenger som faktisk bør være med i en vurdering når du skal kjøpe deg ny stang. Det vi har lagt stor vekt på er at den skal være god å kaste med. Relativt langt bakhåndtak, noe både spinnstanga og jerkstanga har fått. De skal flytte agnet når fisker flytter stangtuppen, det skal ikke være noe forsinkelse i ønsket bevegelse av agnet. Så skal den ha en rygg som kroker godt uten at stanga blir så stiv at du mister hjelpen stanga skal gi deg under drilling av fisk. De skal oppleves som delikate lette stenger, som du kan stå å kaste med en hel dag.
Det har vært utrolig gøy å være med på denne ferden som på relativt kort tid ente i en liten stangserie som kanskje kan berike en del sportfiskeres fiske.
For de som vil ta og kjenne litt på de litt så er de snart å finne hos www.gero.no, www.villmarksbutikken.net/ og www.skittfiske.no/

PC10049.jpg

PC10050.jpg

Så håpet er jo at disse stegene vil bli tatt med i en seriøs vurdering når det eventuelt skal gjøres et stanginnkjøp.

Jeg tror ikke dere vil angre på det og det er jo litt gøy at det er designet av normenn.

Hvis vi ikke hadde vært fornøyd hadde stengene aldri hatt navnet pikewallis, vi ønsker jeg forsatt å kunne se sportfiskere i øynene også i fremtiden.

mvh

erik

Spinnstanga kan du lese mer om her.


Jerkstanga kan du lese mer om her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere prosjekter på gang, men vi kan ikke påberope oss kunnskap vi ikke har. Vi må først og fremst designe ting der vi føler vi har kompetansen, om det gjelder abborstenger er jeg litt usikker på pr i dag.

For meg er trovedihet essensen i det vi gjør, vi må som skrevet over kunne se folk i øynene også i fremtiden.... Så pr i dag er det ikke noe på tapetet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng, Erik. :)

Nok av de som prøver seg på ting man ikke kan.

(PS! Kanskje "alliere" dere med f.eks. Jørgen ØA, så har dere en av våre absolutt beste på dette området).

Tenkte mest på å få et komplett "predator-sett" jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med å sammarbeide med noen som kan er et alternatvi, men vi er ikke der i dag. Det er mye man kan ta tak i. Ismeite stenger, trollingstenger, vertikal,dropshot,fluestenger mm. Noen områder føler vi oss trygge på andre er vi litt off :-)) Vi får se nå om vi får fart på disse to alternativene.

6,6 jerkstanga kan kanskje brukes til mer en jerk ;-)

Her man f.eks litt spent på vertikal så er det nok ikke noe i veien for å bruke jerkstanga til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.