Gå til innhold
Fiskersiden

Suzuki DF40 stopper under dorging.......


tunhovdfiskeren
 Share

Recommended Posts

Under en dorgetur i går kveld så stoppet motoren 3 ganger i l løpet av en par timers tur. Den bare døde , men det hørtes fortsatt ut som pluggene tente , man hørte knitrelyd fra motoren. var bare å vri på nøkkelen så startet den igjen. men slik vil man jo ikke ha det. derfor lurer jeg på om noen har vært borti tilsvarende , eller har noen ideer om hvor man burde starte feilsøkingen.?


Kan nevne at jeg dagen i forveien mistet kontrollstrålen når jeg kjørte på full fart. Oppdaget dette ved at jeg plutselig så røyk ut fra eksosen. Var bare å dirke litt i hullet med en fiskekrok så kom strålen tilbake! Motor ble ikke spesiell varm når dette skjedde....sammenheng ?


(forøvrig syntes jeg at hullet til kontrollstrålen på disse motorene tetter seg veldig fort , opplevde aldri dette på Hondaen)



Takker for all input folk måtte ha og komme med......


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Check fuel filter, check for water in fuel system. Check primer bulb holds pressure on fuel line. clean fuel injectors maybe or Carburetor if its a carb model. lots of stuff really :D

Ingen forgassere her. Tenkte på vannperle første gangen den stoppa , har nå hørt om Suzuki eiere med tilsvarende problemer. Jeg skal begynne med å skifte bensinfilter ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wasn't sure if it was an injection or carburetor model you had...Fuel injectors could be a problem tho if the fuel was old or motor wasn't winterized. I've never had an injection model, but there are plenty of tips on youtube if the filter shift doesn't solve it.



At worst it could be fuel pump failing, but most likely just something in the fuel system needs cleaned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier knitrelyd, så tenker jeg att noe elektrisk har dårlig kontakt.

Ett sted og starte er jo plugghetter, og jobbe seg bakover i systemet langs kablene til cdi boks. Slike knitrelyder pleier ofte og stamme derfra.

Sjekk inni plugghetter for korridering eller annen misfarge, sprekker i kabler. Evt gnist fra cdi boks( lett og se i mørket) . eller annen dårlig kontakt. Og for all del, ikke ta på noe med motoren igang. Da kan du få en solid karamell.

Vis noe fukt har sneket seg inn i cdi boks via kondens eller dårlig plastikk så kan det og være ett problem-

Endret av stranger79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.