tunhovdfiskeren Skrevet May 13, 2013 Rapporter Share Skrevet May 13, 2013 Under en dorgetur i går kveld så stoppet motoren 3 ganger i l løpet av en par timers tur. Den bare døde , men det hørtes fortsatt ut som pluggene tente , man hørte knitrelyd fra motoren. var bare å vri på nøkkelen så startet den igjen. men slik vil man jo ikke ha det. derfor lurer jeg på om noen har vært borti tilsvarende , eller har noen ideer om hvor man burde starte feilsøkingen.? Kan nevne at jeg dagen i forveien mistet kontrollstrålen når jeg kjørte på full fart. Oppdaget dette ved at jeg plutselig så røyk ut fra eksosen. Var bare å dirke litt i hullet med en fiskekrok så kom strålen tilbake! Motor ble ikke spesiell varm når dette skjedde....sammenheng ? (forøvrig syntes jeg at hullet til kontrollstrålen på disse motorene tetter seg veldig fort , opplevde aldri dette på Hondaen) Takker for all input folk måtte ha og komme med...... Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
atomichaggis Skrevet May 13, 2013 Rapporter Share Skrevet May 13, 2013 Check fuel filter, check for water in fuel system. Check primer bulb holds pressure on fuel line. clean fuel injectors maybe or Carburetor if its a carb model. lots of stuff really Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tunhovdfiskeren Skrevet May 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet May 13, 2013 Check fuel filter, check for water in fuel system. Check primer bulb holds pressure on fuel line. clean fuel injectors maybe or Carburetor if its a carb model. lots of stuff really Ingen forgassere her. Tenkte på vannperle første gangen den stoppa , har nå hørt om Suzuki eiere med tilsvarende problemer. Jeg skal begynne med å skifte bensinfilter ja. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
atomichaggis Skrevet May 13, 2013 Rapporter Share Skrevet May 13, 2013 Wasn't sure if it was an injection or carburetor model you had...Fuel injectors could be a problem tho if the fuel was old or motor wasn't winterized. I've never had an injection model, but there are plenty of tips on youtube if the filter shift doesn't solve it. At worst it could be fuel pump failing, but most likely just something in the fuel system needs cleaned. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stranger79 Skrevet May 13, 2013 Rapporter Share Skrevet May 13, 2013 (endret) Når du sier knitrelyd, så tenker jeg att noe elektrisk har dårlig kontakt. Ett sted og starte er jo plugghetter, og jobbe seg bakover i systemet langs kablene til cdi boks. Slike knitrelyder pleier ofte og stamme derfra. Sjekk inni plugghetter for korridering eller annen misfarge, sprekker i kabler. Evt gnist fra cdi boks( lett og se i mørket) . eller annen dårlig kontakt. Og for all del, ikke ta på noe med motoren igang. Da kan du få en solid karamell. Vis noe fukt har sneket seg inn i cdi boks via kondens eller dårlig plastikk så kan det og være ett problem- Endret May 13, 2013 av stranger79 Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.