Gå til innhold
Fiskersiden

Nytt innkjøp? Guideline Fario


freetexx
 Share

Recommended Posts

Hei!

Vurderer å melde meg på fluefiske kurs, og hvis det blir utstyr! så har jeg lyst noe kvalitet man kan ha med seg i mange år!

Hva tror folk om denne pakka? http://www.gero.no/produkter/fluesett/guideline-fariohaze--line-backing.aspx

Og gi gjerne en link til fortom som passer! og annet nødvendig utstyr man trenger for å komme igang!

Fint med litt start hjelp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vurderer å melde meg på fluefiske kurs, og hvis det blir utstyr! så har jeg lyst noe kvalitet man kan ha med seg i mange år!

Hva tror folk om denne pakka? http://www.gero.no/produkter/fluesett/guideline-fariohaze--line-backing.aspx

Og gi gjerne en link til fortom som passer! og annet nødvendig utstyr man trenger for å komme igang!

Fint med litt start hjelp:)

Det er en fin pakke det der. Har Fario 8,6' #5 selv, og det er en utrolig lett og fin stang som kaster godt, spesielt kombinert med en lett snelle og Presentationsnøret fra Guideline. Jeg er veldig fornøyd med den, men du finner den billigere om du leter litt. Selv kjøpte jeg min på ryddesalget hos XXL i fjor høst for rett over 2000,- :D

Men siden du fremdeles vurderer om fluefiske er noe for deg, så er det ikke nødvendig å smelle til med en dyr pakke med en gang, selv om du skal ha noe som varer i flere år. Jeg brukte en Guideline Flystarter pakke i noen år, og kan trygt si at fisken biter på fluer jeg presenterte med den:)

Fordelen med en slik pakke når du er nybegynner er at du får komplett stang med snelle, backing, snøre og fortom for en veldig billig penge, noe som gir deg litt mer penger til alt det andre du kommer til å kjøpe etterhvert som du blir utstyrsjunkie som de fleste andre av oss ;)

Uansett, jeg har to anbefalinger til deg:

Min anbefaling til deg er f.eks flystarterpakken til Guideline til ca 8-900 tror jeg, pluss vadebukse og -sko, polariserte briller, en linekutter, og en boks med de mest populære tørrfluene. Da har du en rimelig "startpakke", som kan by på utrolig mye moro og fine fiskeopplevelser.

Har du derimot en god fiskesjappe i nærheten, er anbefalingen å prate med noen som har peiling der, og gjerne få satt sammen en pakke som passer ditt behov og dine preferanser. (samt lommeboken ;) )

Da får du forhåpentligvis god kvalitet på utstyret, samt noen gode tips med på kjøpet :)

Fluefiskekurs/Kastekurs anbefaler jeg uansett hvor du skaffer utstyret fra!:)

-Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.