Gå til innhold
Fiskersiden

Første tur til fin felt for laks


Anders86
 Share

Recommended Posts

Hei :O)
I uke 28 kjører jeg og en kompis Finnmarken hvor vi blandet det andre, Nordkapp og fisk. Vi har bare litt over en ukes fiske, men vi er ikke sikker på hvor vi skal prøve oss.
Vi har en bil og er fleksible, men fisket heller være i "samme" området slik at vi ikke skal kjøre mer enn nødvendig.

Hva vi ønsker å prøve er:

- Laksefiske - her har vi sett på Tana som mulig, men vi vil gjerne finne noen mindre elver med fine laksebestander som er enklere å fiske.

- Fiske etter ørret i enten strøm eller innsjø vann

- Havfiske (en hel dagstur) for torsk, sei, kveite, etc.

Forslag til fiskeredskaper er også svært velkommen - vi fisker hovedsakelig med spin og litt fly.

Håper virkelig jeg kan være nyttig med noen innspill til området der det vil være i stand til å overholde våre ønsker og ikke minst på steder kalt og om nødvendig salg av fiskekort :O)

mange hilsener

Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Du har uendelig mange plasser, og Tana er ikke det stedet jeg ville brukt mest tid. Men Masjokka og eller Laksjokka kan være mulig. Om dere vil på denne siden så kan du kjøre lenger ut mot Varanger til Vestre Jakobselv, Komagaelv til eks.

Ellers har du Langfjordelva(må gå en time eller to for å komme inn om en ikke fisker nedre deler der en kan komme med båt), Storelva, Børselv, Lakselva(mulig å få kort antagelig i øvre soner), Stabburselva, Repparfjordelva til eks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.