Gå til innhold
Fiskersiden

Lyst å prøve laksefiske


TS'77
 Share

Recommended Posts

Heisann!

Har kjøpt meg en Beastmaster 20-50grams slukvekt stang, og en Exage 4000 snelle og ønsker å prøve meg på laksefiske. Er fra Moss/Rygge, og har ikke båt så det må bli fra land (har ikke vadebukser, men fant noen billige vadestøvler). Foretrekker at det er nært nok til at jeg kan reise om morgen for deretter å komme hjem på kvelden, så ser helst at overnatting er ungåelig. Jeg har aldri kjøpt fiskekort noen sted før, så noen som kan anbefale meg en plass og hvilket fiskekort jeg må da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å fiske laks fra land i sjøen trenger du ikke fiskekort.

Laksefiske fra land foregår ofte på spesielle plasser der laksen stryker langs land, du skal ha bra flaks etter laks om du bare stiller deg opp på et vilkårlig nes ;) Disse plassene er det mange som holder tett om. Men i fjorden utenfor Enningdalselva bør det være mulig. Finn deg et nes som stikker godt ut og gir mye strøm.

Sjøørret og havabbor er nok mer sannsynlig fangst om sommeren f.eks på Jeløya. Størst mulighet for å ta SØ er skumring, natt og grålysning og HA tidlig om morgenen.

Berbyelva/ Enningdalselva er vel eneste lakseelva i nærområdet ditt. Der betaler du 350kr/døgn for fiske. Utenom dette må du betale årsavgift på 200kr.

Endret av ford prefect
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.