Gå til innhold
Fiskersiden

Innkjøp av havfiske stang og snelle


Ctran
 Share

Recommended Posts

Hei

Vet at det er en del slike poster allerede på forumet men tenker å se hva dere kan anbefale etter mitt behov.

Bor i Bergen på Sotra så har veldig ulike dyber å fiske etter. Er relativt ny havfisker men trenger nå noe annet utstyr enn pakken jeg kjøpte på OBS for herrends år siden..

Ønsker utstyr som jeg kan ta alt med, fra å pilke med 60gr til 500gr og meite fiske senere.

Tenker da å fiske på 20 meter til 300-400 meter.

Et veldig fleksibelt utstyr altså.. finnes det? Pris har jeg ikke satt noe tak, men skal være fornuftig. Ønsker noe som jeg kan bruke år etter år.

Jeg er litt utstyrs freak så vær så snill å snakk litt fornuft i meg :shifty: . Skal en tur til Lithauen nå i sommer så vurderer å kjøpe utstyret der da det er for det meste 1/3 av prisen av norge. Hvordan fungerer garantier da?

Sneller har jeg fått anbefalt i en butikk var penn gld ll med 2 gir.

Har lest litt rundt og snoket meg på Shimano tiagra, Penn International vlx, Okuma makaira. Altså high end greiene.

Det er vel en smakssak har jeg skjønt men det er vel noen som må inn på verksted oftere enn andre?

Kravet er at den skal tåle mye, ha 2 gir da det er litt slit å sjekke agnet fra 200 meter eller du får små fisk...

Ellers skal den være lett å gjøre egenservice, olje rense osv.

Vurderte også en snelle med line teller men butikken mente det var bare tull da dem ikke var presis i det hele tatt, og han spurte meg hvorfor toppseriene til leverandørene ikke hadde lineteller?

Stang er jeg helt åpen på, tenker da 30-50 stang.

Kom med tips :turned: takker på forrhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.