Gå til innhold
Fiskersiden

Skal til Australia Nov-Des, tips til steder, turer og utstyr?


Deem
 Share

Recommended Posts

Jeg skal til Australia i 9 uker fra slutten av oktober til starten av januar for å besøke dama og ta henne med hjem. Kunne godt tenke meg å prøve meg på litt fiske der, skal være mest i Brisbane, men også litt andre steder langs østkysten. Noen som har tips til hvor jeg kan legge noen fisketurer?

Hva slags utstyr burde jeg ta med meg eller skaffe der nede? Hvis jeg skal fiske fra båt får jeg nok låne eller leie utstyr, tenker å fiske mest fra land i både ferskvann og saltvann. Ser for meg at det blir en fem eller firedelt haspelstang til under tusenlappen som egner seg til slukfiske og tåler en trøkk, men jeg vet ikke hvor kraftig stang eller snelle jeg burde ta med. Kom gjerne med noen forslag til utstyr som egner seg. Som dere sikkert skjønner har jeg ikke peiling på hvordan det er å fiske der, skal finne ut mer på egenhånd til uka. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer langt med en standard sjøstang. Ville kanskje foretrukket en opp til 50g kastevekt. Eventuelt kjøpe der nede. Brisbane var ikke kjempe spennende. Dog var jeg der under deres vinter. Ganske grumsete vann så meite var å foretrekke. Bait for du kjøpt på tackle shoppene. Kjøp deg en tide guide. Liten pocket bok de selger i tackle shoppene som inneholder tips om alle artene, metoder, tidevann osv. Veldig handy..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.