Gå til innhold
Fiskersiden

Bra gjeddefiske i Mjøsa


Borre
 Share

Recommended Posts

Det er for tiden bra gjeddefiske i Mjøsa. Nærmere bestemt Sundvika på Skreia, der hvor Lenaelva renner ut. Prata med en kar som hadde fått en på 11,5kg og mange mellom 2 og 5kg. Tok turen dit selv i går,men fikk bare en liten på 2kg og hadde på en litt større. Da jeg kom dit fant jeg ut at vadere var et "must" for å rekke ut der hvor fisken var. Det er ekstremt langgrunt og dersom man står på land når man kanskje ut til maks 1 meters dyp med slukstang. I dag skal vaderende være med så jeg håper på bedre fangst[8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem fra tur nå. Er helt nedbrutt! Helt elendig fiske i 3 timer (0 napp) før det plutselig skjer. Det blir bråstopp og jeg tror jeg sitter fast. Rykker og sliter i sluken helt til det plutselig eksploderer og 1/2 av 0,20 firelinen min renner av snella. Jeg strammer bremsen enda mer, men nå svømmer fisken bare lett videre med kraftig brems. Innimellom gjorde den noen kraftige utras og jeg hadde nesten ikke mer sene på snella(ca 6-7 runder)! Prøver å stramme bremsen enda mer i et siste håp om å stoppe fisken. Den ruller seg en gang i overflata, gjør et nytt utras og så river den av endeknuta på snella og stikker av gårde.. Får en liten trøstefisk på 1,5kg rett etterpå på reservestanga, men det var mildt sagt en mager trøst! Skal uten tvil tilbake dit snart!! ANBEFALES!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.