Gå til innhold
Fiskersiden

Krepse


TerjeG
 Share

Recommended Posts

Heisann, dette er jo ikke akkurat fisking, men det er nok mange her som er kjent med emnet uansett :)

Jeg har tidlige krepset i min ungdom for mange mange år siden med en kompis, men ett problem er at jeg husker slettes ikke hvordan vi gjorde det.. :)

Altså, vi hadde jo teiner som jeg mener vi plasserte Mort i, men jeg husker ikke hvor dypt ut vi la teinene, om vi la de i bukter og viker, eller hvordan vi gjorde det .. Sukk..

Så for å gjøre det kort, er det noen som har noen tips for å få en vellykket krepsetur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mye morsommere og sette ut åtepinner på grunt vann 30-70 cm dyp og så gå og lyse på dem uttover natta og plukke krepsene for hånd eller med hov.

Men krepseteiner bruker jeg jo litt selv og har hatt best fangster i områder med kvist og trær på bunnen. Virker som krepsen heller vil grave seg ned under stokkene og i bakken en og hjemme seg blandt steiner som jeg trudde først for i områder med mye grus og steinrøyser får jeg ikke en dritt!

Om det har noe og si om det er uten for en odde eller i en bukt trur jeg ikke har så veldig mye og si men dybden for teiner bør værra fra 2-5 meter noe dypere en 5 meter har jeg ikke fått noe serlig på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.