Gå til innhold
Fiskersiden

Laksesesongen 2013 - en videooppsummering


Settepotet
 Share

Recommended Posts

Hei

Da er laksesesongen over her i sørlige Trøndelag, og madammen gleder seg til 3 ukers pause før rypejakta braker løs. Jeg har laget to videosnutter som oppsummerer min laksesesong i år, og håper dere også har glede av dem.

Elvene er to klassiske smålakselver som trenger skikkelig med nedbør skal det bli noe fres over oppgangen. Gjennomsnittsstørrelsen har dog økt drastisk de siste ti årene, og nå ligger det på 2-4 kilo. Flesteparten fisker med mark og sluk/spinner, men jeg holder meg til flue. Begge elvene har både dype høler, lange stryk og flere kjempefine fluestrekk. Enhåndsstanga er fin så lenge vannføringa ikke blir for stor, og da er det frem med tohånds og synkeline.

Vel, nok snakk. Begge klippene er tilgjengelig i 1080p, og det anbefales å spille dem av i den oppløsningen (eventuelt 720p). Bare spør hvis det er noe dere lurer på. :)

Oppsummering juni måned:

Oppsummering juli og august måned:

Endret av Settepotet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perler er de begge to! Med perlene må dere nesten finne selv. ;) Det skal dog sies at disse elvene er så godt som tørrlagte gjennom en vanlig sommer, men i år ble det jo flom omtrent hver uke. Herlig laksevær denne sommeren!

To stykk fjøsfisk er med på filmen, men kampen er jo artig åkke som. Jeg har en stygg tendens til å fange fjøsfisk, hører nesten aldri om noen andre som får de...

Endret av Settepotet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah! Dette var herlige filmer.

Grattis med en flott sesong. :)

Hva slags program har du brukt for redigering? Har selv brukt Gopro da jeg har fisket laks i sommer, men har ikke funnet noe greit redigeringsprogram enda.

Bruker Adobe Premiere og Elements. Du får lastet ned gratis prøveversjoner av begge på adobe.com. Filmene er såpass enkelt redigert at hvilket som helst lavbudsjettprogram kan få det til. Men bruker Premiere grunnet workflow, formatstøtte og muligheten for optimalisering for to skjermer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.