Gå til innhold
Fiskersiden

Ny snelle til gjeddefiske


LaHo
 Share

Recommended Posts

Skal ha ny snelle til gjeddefiske.

Er på utkikk etter noe som tåler litt juling, og som føles bra å kaste med.
Jeg liker bedre å kaste med min Okuma Citrix lavprofil enn Ambassadeur c3, sikkert pga størrelsen på snellene.

Har sett på Daiwa Lexa, Shimano Curado og Shimano Calcutta D.
I tillegg vet jeg at Ambassadeur Revo Toro er ei bra snelle.

Jeg lurer vel egentlig på om det er noen her inne som vet hvordan sjansene er for å få noen norske butikker

til å ta inn slike sneller?? Revo Toro er å finne i Norge, men Daiwa Lexa burde da også vært mulig å få tak i??!!

Vurderer en Lexa til 200$ på nettet. Det ser ut til å være en bra pris, sammenliknet med f.eks. svenske nettbutikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få butikker i Norge som tar inn no særlig daiwa til tross for at de er av de største om ikke aller størst på verdensmarkedet. Vet ikke om dette handler om at norske fiskere ikke skal ha annet enn garcia eller shimano, eller om det er sølvkroken sitt verk. Uansett, skal du ha tak i en lexa i Norge tror jeg du må ta en ringerunde til de større aktørene og forhøre deg om de kan bestille inn en gjennom sølvkroken.

Dog er toro NaCl snellene helt spot on for ditt beskrevne bruksformål..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne ville jeg gått for: http://www.japantackle.com/Shimano/Shimano_ScorpionXT_1500.htm Japansk utgave av Curado 200/201E, til den prisen ville det nesten vært en skam å kjøpe noe annet.

Frakt med EMS fra japan er overraskende billig, vi snakker en snau tohundrelapp. Fort går det også, regn med fem-seks dager.

Endret av CrazyForEsox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar folkens! Hører mye bra om Toro, men

Det hadde vært spennende å prøve noe annet da.

kan hende jeg kontakter noen angående daiwa. En skam

at den ikke er å få tak i i Norge.

Generelt slapp jobbing på predatorfronten i Norge.

Denne ville jeg gått for: http://www.japantackle.com/Shimano/Shimano_ScorpionXT_1500.htm Japansk utgave av Curado 200/201E, til den prisen ville det nesten vært en skam å kjøpe noe annet.

Frakt med EMS fra japan er overraskende billig, vi snakker en snau tohundrelapp. Fort går det også, regn med fem-seks dager.

Ser flott ut, men veit du noe om den?

Prismessig ligger den likt med daiwa lexa fra

USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar folkens! Hører mye bra om Toro, men

Det hadde vært spennende å prøve noe annet da.

kan hende jeg kontakter noen angående daiwa. En skam

at den ikke er å få tak i i Norge.

Generelt slapp jobbing på predatorfronten i Norge.

Ser flott ut, men veit du noe om den?

Prismessig ligger den likt med daiwa lexa fra

USA

Som sagt er det en japansk utgave av Curado E som mange mener er den beste modellen av Curado noensinne, den nye G modellen har fått en del pepper. Veldig populær blant amerikanske bass fiskere (som for øvrig også fisker en del med tyngre agn) og 300 størrelsen er en klassiker blant muskyfiskere. Går for å være en meget slitesterk lavprofilsnelle som takler både tyngre og lettere agn utmerket. Også populær blant svenske gjeddefiskere. Sneller produsert for det japanske markedet er kjent for å ha det lille ekstra, så Scorpion'en er nok ei snelle du absolutt burde vurdere. Så er det jo også sånn at Daiwa gjennomsnittlig er dyrere enn Shimano, så Scorpion er en mellomklassesnelle mens Lexa er en budsjettmodell, til tross for at prisen er omtrent lik.

Personlig hadde jeg helt klart valgt Scorpion før Lexa selv om jeg er Daiwa-fan, også er det jo stas å kunne flotte seg med skikkelig JDM-utstyr... :)

Endret av CrazyForEsox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.