Jump to content
Fiskersiden

Scierra Matuka v2?


Ragin
 Share

Recommended Posts

Har fisket noken få år med enhånds stang, mest etter vanlig ørret og litt laks/sø... tenker å prøve meg på 2hånds stang primært etter laks i mellomstore elver.

Tenker då å gå til innkjøp av ei billig stang der eg lærer meg å bruke ei 2hånds, før eg kjøpe ei litt dyrare og bedre stang...

noken her som har ærfaring med scierra matuka v2 2hånds?

Usikker om eg burde gå for 14,1" #9/10 eller 12,9" #8/9? 9/10'ern er vell lettare å kjøre større fisk på.. men kan tenke meg at det er lettere å kaste med den mindre stanga.

planen var å velge en scierra matuka pakke på skittfiske der snelle følger med.. men usikker på kass snelle eg burde velge?

Scierra TX2+ ( http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Sneller/Fluesneller/Scierra/TX2-plus-/Scierra-TX2-8-10--127929-p0000059292.aspx )

eller Scierra XDP+ ( http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Sneller/Fluesneller/Scierra/XDP-plus-/Scierra-XDP-9-11--127934-p0000059297.aspx )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.