Ragin Posted September 16, 2013 Report Share Posted September 16, 2013 Har fisket noken få år med enhånds stang, mest etter vanlig ørret og litt laks/sø... tenker å prøve meg på 2hånds stang primært etter laks i mellomstore elver. Tenker då å gå til innkjøp av ei billig stang der eg lærer meg å bruke ei 2hånds, før eg kjøpe ei litt dyrare og bedre stang... noken her som har ærfaring med scierra matuka v2 2hånds? Usikker om eg burde gå for 14,1" #9/10 eller 12,9" #8/9? 9/10'ern er vell lettare å kjøre større fisk på.. men kan tenke meg at det er lettere å kaste med den mindre stanga. planen var å velge en scierra matuka pakke på skittfiske der snelle følger med.. men usikker på kass snelle eg burde velge? Scierra TX2+ ( http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Sneller/Fluesneller/Scierra/TX2-plus-/Scierra-TX2-8-10--127929-p0000059292.aspx ) eller Scierra XDP+ ( http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Sneller/Fluesneller/Scierra/XDP-plus-/Scierra-XDP-9-11--127934-p0000059297.aspx ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ragin Posted September 18, 2013 Author Report Share Posted September 18, 2013 Anyone? trur det blir 13 foteren, men forsatt usikker på snelle.. tips? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.