Gå til innhold
Fiskersiden

Snellehjelp.


Sean
 Share

Recommended Posts

Jeg skal til Bornholm i mars, og i den anledningen så skal jeg snope litt nytt utstyr.

Jeg er ikke en dreven fluefisker, så jeg trenger litt hjelp.

Jeg har vunnet denne fluepakken.

http://villmarksbutikken.net/Produkter/Fiske/Fluefiske/Kombinasjoner/Guideline-LPXe-RS-V2-VMB-T1

Jeg vet at stanga er bra, men er noe mer usikker på snella.

VMB T1 er villmarksbutikkens egne sneller, men jeg finner ingen mer info om dem.

Er det noen der ute som vet om disse snellene er noe å spare på, eller om jeg er bedre tjent med å kjøpe en annen snelle en den som er i pakken?

Jeg tenkte forøvrig å gå for 9" #8, tenker denne passer fint til bruk i sjøen og lett laksefiske i elv. Hvis noen har noen innvendinger angående valg av klasse valg, sø tas dette også imot med stor takk.

Endret av Sean
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snella er sikkert grei den til å begynne med. Ser at snella er klassifisert for 5-7 line derfor ville jeg valgt 7er varianten. Stanga er tøff nok til å håndtere fisket du ser for deg og jeg i tillegg mistenker jeg at ett helt 8 snøre kanskje betyr lite kapasitet for skyteline/backing. Ta ikke mitt ord på snellas snørekapasitet - snakk med butikken om du insisterer på å gå for en åtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snella er grei! Denne selges av flere med varierende navnemerking, med god brems. Vært noen problemer med at bremsehuset ikke er 100% tett, så følg litt med på sand... kapasiteten er det viktigste, spør om dette, siden snella har vært produsert i flere varierende spolestørrelser, og produsenten har på sitt hjemmemarked gjerne dette oppgitt i sene lengde,og ikke flueline. Har selv flere fra denne produsenten,og må si meg meget fornøyd. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.