Gå til innhold
Fiskersiden

Sneller


hen.sol
 Share

Recommended Posts

Penn Commander 290lc

Grei snelle til trolling. Den har filtplater som bremseplater, d gir en myk og grei brems. De er ikke så slitesterke, men d følger med ekstra sett. Telleverket er stabilt og har god nøyaktighet.Snøreføren er bra. Prisen varierer fra 350,- til 700,-pr.snelle Her lønner d seg å sjekke litt rundt.

Andre sneller som er i samme kategorien er: Okuma Magda 30D, Kinetic seacraft 30lc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nok et spørsmål om sneller.

Hvilken av disse snellene har best og jevnest bremse:Amb 7000 Syncro,Tica Seaspirit SS-248C,Daiwa Sealine SG 47 LC/LA

Hvilken av disse snellene passer best til trolling bortsett fra at Tica og Daiwa har telleverk.

Kan ikke helt bestemme meg for vilken jeg skal gå for.

Henning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger i det hele tatt et telleverk? Syncro'en mater ut ~10 meter (eller var det 9?-det kan jeg sjekke)tur/retur senefordeler. Syncro har et utrolig bra og ikke minst myk innsveivingsmoment, noe du vil sette pris på hvis du skal hale inn masse stenger på planerboarden. Jeg kan dog ikke svare for de 2 andre snellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av hen.sol

Nok et spørsmål om sneller.

Hvilken av disse snellene har best og jevnest bremse:Amb 7000 Syncro,Tica Seaspirit SS-248C,Daiwa Sealine SG 47 LC/LA

Hvilken av disse snellene passer best til trolling bortsett fra at Tica og Daiwa har telleverk.

Kan ikke helt bestemme meg for vilken jeg skal gå for.

Henning

Spør du meg ville jeg kjørt Daiwa. Syncroen er selvsagt kjekk ved riggfiske, men SG 47 LC har aldri sviktet, selv om telleverket er akilleshælen. Det kan konke litt på noen sneller, men selve snella er steinbra, både når det gjelder brems og knarr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.